Inlägg från: The one in Blue |Visa alla inlägg
  • The one in Blue

Korkad

Alltså jag kan bara av din korta text utläsa att du inte är korkad. Du inser att det inte är lätt med barn, du vet var dina svagheter och styrkor ligger etc. Jag känner korkade människor. De har noll självanalys. Då menar jag noll.

Jag tycker det låter mer som att du har unika förutsättningar som alla andra. Vissa kan inte läsa av en IKEA-ritning (själv fattar jag inte hur någon kan det) men är grymma på matematik. Andra kan ingen matematik men hat fantastisk självinsikt, empati, analytisk förmåga eller vad som helst. Intelligens är så många saker. Och du är inte korkad.

• The one in Blue
    nildor88 skrev 2016-09-27 22:23:25 följande:

Jättetack för era svar.

Min låga självkänsla och självförtroende hänger med från tonåren pga olika händelser. Dessutom, varje gång jag umgås med familjen får jag höra att jag inte är bra på det ena och det andra. Jag vågar aldrig säga ifrån då jag tar mkt illa vid mig utan sätter på ett ansikte, vilket jag är en mästare på.

Ska försöka ta mig kraft att prata med någon. Det är endast min sambo som vet om att jag har problem och hon säger samma sak. Tycker det är läskigt att öppna mig för människor (gömd bakom en skärm går det bra.)

Men ska försöka ta mig mod att gå till någon. Tack!

Jag tycker att det låter som att det är dina anhöriga som är problemet, inte du. Vad är det för en flickvän du har?!
Svar på tråden Korkad