Inlägg från: Aileen Allannah |Visa alla inlägg
  • Aileen Allannah

Men neeej. Klasslista. :-(

Det är klart att skolan gjort fel om du tydligt sagt att ditt nummer inte ska lämnas ut! Det har inte med skyddade personuppgifter att göra, utan att du har hemligt nummer. Är numret skyddat finns det inte på Eniro (vad fan tror ni?) och skolan ska inte lämna ut det till andra föräldrar.

Bra att du beställt nytt nummer!

• Aileen Allannah

Jag har aldrig varit med om att det behövts på någon av mina arbetsplatser, kommunala och fristående. Har föräldern pratat med rektor och markerat på lappen med telefonnummer att numret inte får lämnas ut så räcker det.

Och det är KLART att ta behövde lämna ett nummer som skolan kan nå henne på, det tror jag att du också fattar. Skolan har klantat sig rejält, men det är ts som får lida.

• Aileen Allannah

Men när ts lämnade numret till skolan så klargjorde hon med all önskvärd tydlighet att numret inte får lämnas ut. Finns ingen anledning för skolan att kolla vilka nummer som finns på Eniro (varför skulle de?) om en förälder sagt ifrån att de inte får lämna ut hennes nummer, som hon lämnat till två personer, klassläraren och rektor. För att hitta ts nummer för att lägga till på klasslistan måste någon ha tittat på det papper där ts skrivit att numret är hemligt.

Skolan har lämnat ut en uppgift som inte ska lämnas ut, de har gjort fel, hur man än vänder och vrider på det och hänvisar till icke existerande riktlinjer.

Svar på tråden Men neeej. Klasslista. :-(