Anonym (??) skrev 2016-09-27 17:11:11 följande:
Vet ej. Men antar att du påpekat detta??
Nej. Det var ingen av "hans" fröknar kvar nu när jag hämtade sent. Bara från andra klasser. Så jag tänkte ta upp det imorgon när det är någon där som jag träffat tidigare.
Anonym (Administration) skrev 2016-09-27 17:15:18 följande:
Nej. Det verkar inte ok.
Men det kan ju också vara så att skolan har fått besked om att sekretessen på er familj har släppt och att ni nu lever som ej hemliga. Även om du har pratat med någon på skolan så kanske den informationen inte har nått expeditionen.
När en elev är sekretesskyddad ska denna inte finnas någonstans att finna. Inte på några listor, foto eller med elevmapp på vanligt sätt.
Han började alltså förskoleklass förra månaden. Sekretessmarkeringen släppte för snart 1 år sedan så någon direkt ändring har inte skett som gör att dom skulle få nått meddelande.
Men när jag lämnade mina uppgifter till skolan strax innan start, i syfte att de ska kunna nå mig om det händer någonting, så skrev jag också inom parentes bakom numret att det är skyddat och får ej lämnas ut.
Jag har dessutom haft möte med både rektorn och alla hans personal på förskoleavdelningen i samma veva och varit väldigt tydlig med våra omständigheter.