Anonym (30nånting) skrev 2016-09-28 05:47:28 följande:
Kan det i botten bero på att ni har olika syn på alkohol? Om ni reder ut det kanske resten löser sig. Hur är hennes föräldrar - om de inte dricker alls är det hennes norm och då tycker hon att du dricker mycket?
Syn på alkoholen är rätt lika. Även med föräldrarna så är det ingen skillnad. Ett glas rött till maten på helgen är inget ovanligt. Heller inte en kall drink på semestern så där klämmer inte skon. Däremot så frågade jag sambon om det faktiskt var från hennes föregående förhållande där killen varit aggressiv när han drack. Hon svarade bestämt att så var inte fallet.
Anonym (Moa) skrev 2016-09-28 07:03:12 följande:
Irritationen verkar handla ganska mycket om alkohol? Frågan är då: hur ofta och hur mycket dricker du? Du skriver att hon säger att du blir oförskämd och hård när du dricker. Har du funderat på om det ligger något i det? Det du beskriver är en resa där hon hela tiden försöker få dig att inte dricka och du dricker ändå. Har ni någon gång talat seriöst om vad ni har för syn på alkohol?
Vad gäller mynten så skulle jag nog också blivit irriterad om jag ska betala och min partner säger att han ska räkna för mig. Det skulle JAG känna var rätt förminskande.
Jag reagerar också på att du går in i duschen fast hon visar att hon inte vill. Det låter rätt respektlöst faktiskt.
Så sammanfattningsvis låter det som ni har en del att prata runt. Och låta det ta sin tid. Ge varandra en halvtimma varje kväll och prata om det här som står emellan er.
Mängd är inte mer än att jag fortf. skulle kunna köra bil, sedan kan jag inte förklara det bättre. Men inte odräglig, aldrig!
Som jag sa, min irritation kommer ifrån att jag blir övervakad. Jag är inte på semester med min mamma, heller inte min AA-sponsor, jag vill kunna slappna av, inte känna flåset i nacken.
Ang. mynten var jag aldrig hård eller nedvärderande, jag sa bara att jag kunde hjälpa till när det skramlade som bara den i myntfickan. Vi har samma syn på att dessa mynt förföljer oss hem, inget ovanligt.
Duschen var 180cm lång, 90cm bred. Jag var tydlig med att det inte var något sex-relaterat. Hon blev arg för att hon trodde jag lämnade barnen ensamma(hon sa det t.o.m) , som var utanför rummet själva, vi hade egen pool. Jag sa då båda två sakerna, att jag bara ville duscha och att barnen var under kontroll.
Anonym (ee) skrev 2016-09-28 18:19:23 följande:
nja, jag ser inget att "trycka till" i det du beskriver. Man måste väl få duscha ensam om man vill tex? Jag älskar min man men vill helst duscha i fred. Då kanske hon lät kort i tonen men det är inte = trycka till.
detta med solkskyddsfaktorn är väl inget konstigt om hon vet att du har lätt för att bränna dig?
Att hon tog upp detta med att du luktade öl var nog för att hon redan var irriterad på att du kom in oombedd i duschen. Då tog hon öllukten som en förevändning att få slippa pussas just då.
att säga inför släkt att man inte vill ha raki är väl inte att trycka till, det heller? Bara om hon uppenbart stirrade på dig när hon sa det, men inte annars. Tycker det låter som om du tar åt dig i onödan?
Det enda jag kan hålla med dig om är detta med mynten, men ändå inte, det är bara ett symptom på att ni inte har det så bra mellan er. Då uppstår tjafs.
Duschen svarade jag på ovan.
Ja, det vet jag med, men jag behöver inte bli tillsagd. Jag tror jag står för mina egna val i livet. Tro mig, det var inte med den omtänksamma, snälla rösten hon sa till mig.
Hon sa till mig: "Nae du ska då INTE dricka mer!
Hon tackade nej, det var inget konstigt, men hon bestämde åt oss båda.
Aniiee skrev 2016-09-28 20:54:43 följande:
Förutom det där med solskyddsfaktorn så tycker jag mer att det är DU som beter dg som en strulig tonåring utan gränser och som förminskar och avfärdar henne.
Hon ville duscha ifred - hon fick inte för dig.
Hon frågar hur många öl du druckit - du blir konfrontativ.
Hon ifrågasätter ditt drickande igen - du verkar ha druckit mest på pin tjiv
Hon vill inte hålla på och krångla med mynt när ni ska gå - du insisterar, trots att hon säger att det är för lite pengar (och du lurar till dig er del av dricksen, förmodligen för att alla andra redan lagt sitt....)
Du har förmodligen en helt annan syn på hur du blir efter några glas än de runt omkring. Din kvinna skulle spela in dig, så du fick se dig själv utifrån, för beteendet känns som igen....
Hon sa inget om att duscha ifred, hon sa det för att hon trodde att barnen var själva, som jag sa till henne att det var löst.
Ja hon tror ju att bara för att man luktar öl, så har man svept i sig i litervis. Jag satt o tog 2st 33cl med vår vän. Är det mycket?
Ännu en ggn, så borde jag få vara myndig och välja själv? Jag kan kontrollera mitt alkoholintag, då behöver jag ingen som övervakar mig.
Vad pratar du om? Måste jag utveckla mynten så som det precis var?
Vi hade en nota på ? 31,50, vi hade 2 x ?20, sedan hade vi massvis med småmynt. Därför sa jag att jag kan lösa det. Lade ?41,50, fick ?10 tillbaka, kunde i lugn o ro lägga dricks, alla 1,2,5,10,20-centare o sedan ett par till euro. Istället för att få ännu mer mynt, så hade vi bara en 10-sedel och nån ?1 eller ?2-mynt.
De andra betalade sin mat själva, med kort. De gav ingen dricks................
Du däremot måste nog sluta ta med dig gammalt bakomliggande personligt när du börjar skriva i dessa forum, du verkar ha mycket bakomvarande som spökar.