• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 14:09:19 följande:
    Ja det tycker jag också att det borde ni kunna få. Jag har en orgelbunden ägglossning den kan diffa med en vecka så därför blir det vul och ägglossningsspruta. Progresteron ska jag börja med två dagar efter äl och bara 2 om dagen istället för 3 ggr. Om jag blir gravid ska jag fortsätta tills vecka 12 denna gång, förra gången slutade jag vid plus.
    ah, jo det är säkert lite olika. ska bli spännande att följas åt iaf - även om det känns som EVIGHETER tills det är dags.....
  • FruA78
    typjag skrev 2016-10-10 14:04:49 följande:
    ååh 21e är ju ännu mer snart - va härligt. men då är du en hel vecka före mig ju typ. tänk om det kanske är våran tur denna gången!!! kommer börja shoppa bebiskläder samma dag som det blir plus på stickan. Man hör ju om alla hemska missfallshistorier men jag vägrar tänka att det ens är en möjlighet. Blir det ett plus så måste det gå hela vägen....
    Ja det är snart :) Ja denna gång måste det gå.

Åh har köpt en massa bebiskläder, har varit gravid 3 gånger och som slutat med missfall i vecka 8-10. Men varje gång går jag och köper nåt litet vid plus för jag hoppas att den lilla ska stanna <3 Efter vul när jag sett hjärtat slå har jag köpt nåt mer. Men tyvärr så har det inte gått vägen. Fjärde gången gillt ;)
  • typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 14:15:25 följande:
    Ja det är snart :) Ja denna gång måste det gå.

Åh har köpt en massa bebiskläder, har varit gravid 3 gånger och som slutat med missfall i vecka 8-10. Men varje gång går jag och köper nåt litet vid plus för jag hoppas att den lilla ska stanna <3 Efter vul när jag sett hjärtat slå har jag köpt nåt mer. Men tyvärr så har det inte gått vägen. Fjärde gången gillt ;)
    jaaa 4 gången gillt verkligen! jag har aldrig fått ett plus nånsin...
  • A S E

Äggplock på onsdag! Men blir ingen återföring, då jag har alldeles för många äggblåsor och fortfarande höga värden, så alla (förhoppningsvis) befruktade ägg hamnar i frysen.

Är det nån av er som har erfarenhet av att göra så? Jag har alltid fått tillbaka två dagar efter äp!

• stajlish
    FruA78 skrev 2016-10-10 13:53:33 följande:
    Vad skönt snart så ruvar du igen :) Har du bestämt dig hur du gör med Lutinus?

På onsdag ska jag till kliniken och göra vul för att se när det blir FET. Tror det blir kring den 21, men åh vad tiden går sakta. Hur går det för er andra?
    Hej!

Dig känner jag igen från tidigare trådar... nu kör vi igen alltså..
    NU måste de va vår tur! Snart FET för dig då? :)

Kram
  • jasmin79

ASE jag går på Sophiahemmet, du?

Jag kommer troligtvis också att få samtl befruktade frysta nästa gång. Detta pga kraftiga smärtor i samband med äggplock.

• A S E

Går via landstinget Västmanland (västerås) och ska till Uppsala för äggplock.

Om man fryser ner alla ägg på en gång, när får man komma tillbaka för återföring då? Den här gången började jag med sprutor i samband med mens och tog min sista spruta igår (dag 7) och ägglossningsspruta ikväll. Min mens slutade för bara två dagar sen, så i en 'vanlig cykel' borde jag ha äl om typ en vecka o hade alltså kunnat göra ett frysförsök då. Men blir det samma när man har gjort såhär? Förlåt för dumma frågor! Men mina tidigare ivf:er har jag alltid kört med nässpray innan sprutor och alltid fått tillbaka en färsk återföring, även fast jag varit på gränsfall till överstimulering?

• gammelpysen
    FruA78 skrev 2016-10-10 13:48:32 följande:
    Härligt håller tummarna. Vilken ruvardag är du på?
    Jadu, var dagen för insättning dag 1? i så fall dag 4. Känner ingenting mer än att det är skön att inte ha några sprutor kvar. Räknar inte heller med att känna något på minst en vecka, försöker tänka bort senaste tiden och fokusera på jobbet som blivit lidande...
  • typjag

A S E när kan de sätta in igen då? Jag går privat i göteborg!

Svar på tråden IVF oktober 2016