• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • Muffins2017

Jag är också jättedeppig. Motsvarande ÄL+10 och negativt tjuvtest. Orkar inte in i den här cirkusen igen..

Har en blastocyst kvar dock men allt känns just nu nattsvart ändå. Bara gråter.

• lellisen

Usch vad sorgsamt det är när det inte fungerar, orkar inte ens tänka tanken igen.lider med Er som blöder vet för väl hur det känns blääää..ruvardag 4 som sagt än bara så man lever på hoppet!!
    Men Muffins vilken ruvardag är du? värk är ju inte alltid av ondo....men jag vet den där våndan...

• gammelpysen

Tack alla. Vi har två eskimåer så hoppas väl lyckas med någon av dem. Har ingen egen ägglossning så får väl vänta in en stimulerade cykel vilket innebär att jag får vänta en mens. Är bortrest kommande månad när jag skulle haft ägglossning, om jag nu mot förmodan skulle få det, så vet att det blir en månads uppehåll från barnprojektet. Kanske lika bra att veta att jag måste släppa det en månad och ta nya tag i november/december.

Är det någon som vet om de tinar en eller två FET när det väl är dags?

• gammelpysen
    Muffins2017 skrev 2016-10-17 20:30:25 följande:

Jag är också jättedeppig. Motsvarande ÄL+10 och negativt tjuvtest. Orkar inte in i den här cirkusen igen..

Stor kram!!!
  • gammelpysen

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

• emzin
    Muffins2017 skrev 2016-10-17 20:30:25 följande:

Muffins2017. Var det FET du gjort nu? I så fall fäster ägget först på ruvardag 6 och innan det är det inte möjligt att få ett plus. Så håller tummarna??
  • emzin
    gammelpysen skrev 2016-10-17 21:50:06 följande:

Tack alla. Vi har två eskimåer så hoppas väl lyckas med någon av dem. Har ingen egen ägglossning så får väl vänta in en stimulerade cykel vilket innebär att jag får vänta en mens. Är bortrest kommande månad när jag skulle haft ägglossning, om jag nu mot förmodan skulle få det, så vet att det blir en månads uppehåll från barnprojektet. Kanske lika bra att veta att jag måste släppa det en månad och ta nya tag i november/december.

Är det någon som vet om de tinar en eller två FET när det väl är dags?

Jag går på RMC i linköping och de sätter typ aldrig in två om det är hyfsat bra kvalitet på dom. Embryona är ju betygsatta från 1-5 har för mig att 5 är bäst. Så är det ettor eller två kanske de sätter in båda. Men på båda mina FET tinade de bara 1 och det tredje och sista klarade inte upptiningen.
  • Muffins2017
    emzin skrev 2016-10-18 08:55:55 följande:

Muffins2017. Var det FET du gjort nu? I så fall fäster ägget först på ruvardag 6 och innan det är det inte möjligt att få ett plus. Så håller tummarna??

Ja det var FET, men det var ju en blastocyst så den är ju redan 5 dagar gammal.

Negativt idag också så har accepterat att det är kört och försöker planera för nästa och sista frysta blsstocysten.

Men tack ändå för stöd <3
  • Muffins2017
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:50:35 följande:

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Det är verkligen så pissigt.. kramar tillbaka!
Svar på tråden IVF oktober 2016