• 89anna

Peppa mig!

Jag bad nyss min sambo (igen) att packa sina saker och dra härifrån. Vilket han också gjorde efter många om och men. 
    För att göra historien lite kort så har han haft problem både med alkohol och droger det senaste året och det var inte förrän i februari som han lyckades sluta med drogerna. Dock kvarstår problemet med alkoholen. Han kan dricka varje dag och gör det oftast i bilen på väg hem jobbet(!!). Ibland verkar han sakna empati helt och hållet och jag och vår son på 7 månader hamnar långt ner på prioriteringslistan.
    Jag har äntligen bokat in ett möte med banken imorgon för att kunna hitta en ny bostad till mig o den lilla. Jag ska även försöka ansöka om ensam vårdnad och jag hoppas så innerligt att jag får ha honom.
    Det känns så otroligt tufft men samtidigt som en lättnad. Vill inte höra några av hans dåliga ursäkter längre och stryka hans problem under mattan.

Peppa mig att fullfölja detta !!

• Svar på tråden Peppa mig!
  • Mallemamma

Men oj! Dricker t o m i bilen... När han kör?! Ni har precis startat en familj och är han redan så illa däran med sina problem!! Väldigt dåligt omdöme och då kan man inte ta hand om en 7-månaders. Tänk på din son varje gång du funderar på att ge han en chans till.

Pepp pepp!! Stå på dig! Försök se fram ett par år i tiden (t ex) när det känns jobbigt med separationen. Två år med denne pappan kan bara gå utför! Men tänk vilket fint liv utan missbruk i hemmet du kan bygga upp under två år.

Lycka till

• Il grande

Va tråkigt, killen verkar ha allvarlig problem och han måste inse detta. Det är första steget och sedan måste han söka hjälp. Du gjorde honom stor tjänst, annars hade han fortsatte.

?ycka till

• katrinp

Du gör det bästa för att ditt barn ska få en bra framtid! Stå på dig

Svar på tråden Peppa mig!