Så rädd för als!!!
Jag är livrädd att jag har sjukdomen als. Varför vet jag inte,har bara fått för mig att jag har dom symtomen. Svag i ena armen/handen. Blir sluddrande ibland när jag ska uttala ett S i ett ord. Ibland blir bokstaven R ett L eller J. Sen ca ett år tillbaka kan jag tappa balansen. Inte så jag ramlar men ibland som man är onykter och vinglar till. Svårt att förklara. Har också fått mycket saliv i munnen. Jag är så otroligt rädd. Samtidigt vet jag med mig att jag är hypokondrisk. Gjorde för ett år sedan tester med nålar och ström för att jag hade muskel ryckningar. Visade inget onormalt. Men min oro är så stark. Jag vågar inte ens gå till vc med min oro igen. Vet också att ingen bot finns. Så har man sjukdomen så är det ju vilket som. Men oron tär otroligt. Men jag visar det inte för någon. Ingen skulle kunna se hur illa jag mår av detta. Jag har läst om så många som har sjukdomen och vilka symtom dom hade i början. Tycker ju allt stämmer in på mig. Sen tycker jag att händerna blir insjunkna på vissa ställen. En liten liten grop vid ena knogen. Och för att inte tala om området mellan pek och tumme. Och när jag spretar med fingrarna så syns det ännu mera. Usch i mitt huvud är jag så gott som död. Hjälp.