Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Så rädd för als!!!

Jag va alldeles nyligen med väldigt orolig för ALS!! Jag bokade tid hos neurolog och gjorde ryggmärgsprov, gjorde inte alls särskilt ont även om undersökningen va obehaglig. Nu sa dom testet va bra, så är väldigt glad! Hur gammal är du? Testa göra lite övningar i den muskeln ex hand om du känner dig svag där, blir du liiiite starkare dag efter dag så är de inte ALS! Tror inte du ska oroa dig . Har du mail kan vi prata om du vill? Kanske kan få dig på bättre tankar :)

• Anonym (A)

Med ryggmärgsprov så får du ett 100% garanterat svar 3-4 veckor efter om du har ALS eller MS. Man gör visserligen röntgen på hjärnan om dom ser att något är avvikande på ryggmärgsprovet. Men du kan få ett lugnande besked efter 3 veckor.

Jag hade muskelryckningar och kände mig svag i hela kroppen o ibland i nån arm osv, ett finger börja rycka för mycket okontrollerat i nån minut, filmade det o visade för neorlogen. Han sa allt va stress men ville jag bli lugn så kunde vi göra ryggmärgsprov , va skiträdd i flera veckor efteråt men nu för 2 veckor sen fick jag brev på posten dom sa allt va bra! Kan inte fatta allt va inbillning är så jävla glad :D är 29 förresten, hur gammal är du?

Är du yngre än mig så är de minimal risk du ens har ALS så du kan släppa de totalt! Större risk du blir träffad av blixten 3ggr på raken ;)

Svar på tråden Så rädd för als!!!