Min far har asperger
Har också ett barn med asperger och min erfarenhet av vårdkontakterna är inte de bästa.
Vi har också fått råden att strukturera och anpassa. För varje gång vi träffar vår kontakt på BUP blir allt mer och mer skruvat. Det är en massa ledande frågor om vad tycker du är jobbigt till vår dotter. Hon upptäcker hela tiden nya saker som hon tycker är jobbiga och som vi får råd om att ändra. Precis som din son är vår dotter väldigt doftkänslig. Nu har jag fått sluta med parfym och byta duschkräm och bodylotion för att hon senaste gången sa att de luktar äckligt.
Enda rådet vården ger är att ge efter. Är så trött på det.
Värst var när de bjudit in en tjej i tjugoårsåldern som själv har asperger och adhd som skulle föreläsa för oss om hur vi skulle hantera våra barn. Det var bara att vi skulle ändra oss och anpassa oss. Hon tyckte det var självklart att föräldrar och syskon skulle anpassa sig för att de kan och den med diagnos kan inte. Värst var att hon inte tyckte att man skulle tvinga någon att gå i skolan heller. För vi kan inte förstå vilket trauma det är. Suck !!!