Inlägg från: Kirenaj68 |Visa alla inlägg
  • Kirenaj68

Ordet "Neger"

Såg en bild från Kopparbergs marknad i Facebook idag. Vid ett av stånden stod det att läsa "Kaffe+Negerboll 10 kr". Bakom bordet stod ståndinnehavaren: En leende afrikan. Härligt med folk som har lite självdistans. Ibland får jag en känsla av att de politiskt korrekta har mer ont av ordet neger än de svarta.

• Kirenaj68
    monkees skrev 2016-10-02 11:20:28 följande:
    Ja en underbar bild. Så befriande. Jag brukar envist hävda att svarta människor kan ha både humor och självdistans och här visar denne man prov på just det.

Japp. Jag har för övrigt två svarta amerikanska vänner, en tjej och en kille. Dom bor här i Sverige och vi driver ofta med varandra. Dom brukar säga "hör du viting" och så bla bla  bla och jag kontrar med "vad fan säger du, neger" bla bla bla och så rullar det på tills vi står där och garvar så tårarna rinner på oss.SkrattandeSkrattande

• Kirenaj68
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 00:28:47 följande:
    Nej, jag kallar dig inte extremhöger. Jag sade att det är högerextrem propaganda att polisen mörkar.
    Jaha du............Säger polisens kod 291 dig något?
  • Kirenaj68
    Miss Lycka skrev 2016-10-05 16:19:38 följande:

Hå hå ja ja och den här tråden fortsätter, med pk-haveristerna och jag fortsätter äta negerbollar. Helst med färgat strössel men kokos går också bra.
    Tra la la la la.

Det gör du rätt i. Ta en kopp SVART kaffe med en skvätt VIT mjölk i också. MumsFlörtFlört
  • Kirenaj68
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-05 18:10:47 följande:
    Vaddå svart!!! Det heter ju neger på svenska, enligt vissa, så hon borde beställa en kopp NEGER kaffe förstås.
    OK. Då kör vi på detFlörtFlört
  • Kirenaj68
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-05 18:10:47 följande:
    Vaddå svart!!! Det heter ju neger på svenska, enligt vissa, så hon borde beställa en kopp NEGER kaffe förstås.
    OK. Då kör vi på detFlört
  • Kirenaj68
    Miss Lycka skrev 2016-10-05 19:11:54 följande:

Är det fler ord än neger som du tror kränker folk som vi ska låta bli att använda också?

Finska pinnar, månne?
  • Kirenaj68

Jaja. Skrota ordet neger till förmån för ordet tjockpigmenterad istället. Med detta lämnar jag tråden. Trevlig helg önskar jag Eder.

Svar på tråden Ordet "Neger"