Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Ordet "Neger"

Jag hävdar min rätt att använda "neger" i den latinska varianten, det vill säga negera.

Jag anser också att det är utmärkt att så många negerar negerordskramarnas infantila kränkthet över att de inte får kränka andra människor oemotsagda.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    monkees skrev 2016-10-02 08:07:22 följande:
    Nja nu har vi ju fått lära oss att "neger" är ett tabuord så att använda det idag är väl närmast förenat med livsfara? Man riskerar att bli ihjälslagen av en hord svenska tanter medelst deras paraplyskaft..................
    Nu överdriver du i din kränkthet. I Sverige kan man framföra åsikter om att man vill kalla folk negrer - men man kan inte kräva att man i en debatt inte bli motsagd.

Jag förstår att du är kränkt, men bor du i Sverige får du allt finna dig att din åsikt bara är en bland många.

Se så, ut i solen nu. Om du så skulle vråla neger hela dagen så kommer inga tanter förberedda på regn att hoppa på dig med sina paraplyer. Däremot kommer säkert en och annan att tänka - aha en sverigedemokrake som fått fnattSolig
  • FDFMGA
    thelastmonkey skrev 2016-10-02 10:30:16 följande:
    Howdy Flaggen!
    Ser att du inte övergivit familjeliv, det hade jag gjort men nu ångrade jag mig visst. Skrattande

Du som är en så klok anti-SDmänniska borde väl ändå veta bättre än så här? Jag är, som du vet, en sann Sverigedemokrat MEN jag skulle aldrig komma på tanken att kalla en annan människa för neger. Aldrig.

Enda gången jag använder det ordet är t ex som i debatter som denna eller om jag läser skriven text.

Så det så!  Solig
    Kul att du är tillbaka.

Nej, jag kan tänka mig att du inte har behov att kalla folk "neger", du verkar klara dig utan att behöva klamra dig fast vid sånt Glad

Ha det gott!
  • FDFMGA
    Miss Lycka skrev 2016-10-02 19:11:52 följande:

Mmmm negerbollar det är så himla gott! Negerbollar!

Och deckaren Tio små negerpojkar är också himla bra!

Miss Lycka skrev 2016-10-03 15:45:43 följande:

Tycker här är helt andra i tråden som skrivit enorma mängder med inlägg som verkar smått besatta. Ger dem bara ett tips på hur de kan gå vidare få ut sin frustration.

jag tycker inte att några ord skall plockas bort, neger har en funktion att fylla i språket. Så det så.

Men inte är det väl någon som vill förbjuda negerbollskramandet.

Knappt ens någon som inte känner medlidande - om än tillsammans med ett visst löje, skulle jag tro.

Det finns säkert 100-tals negerbollstrådar på FL, alla startade av någon stackare som försöker provocera och sedan blir kränkt över att det finns personer som har en annan uppfattning.

Jag förstår förstår förstås symbolvärdet i att få använda benämningen "neger", men det är ett tveeggat vapen eftersom det definierar användaren i långt större utsträckning än personen det syftar på.

• FDFMGA
    Miss Lycka skrev 2016-10-03 16:45:24 följande:
    Bra försök...lärt dig det på Södertörns?
    Hm, där blev det visst kortslutning.

Nja, jag försöker väl en gång till. Ett av de drag som tycks känneteckna negerbollskramaren är oförmågan att förstå att den egna nästippen inte utgör universums ände. Konsekvensen är att negerbollskramaren då känner sig förtryckt när hen möter en annan åsikt, som i den här tråden åsikten att benämningen neger kan uppfattas som nedsättande. Inte sällan uttrycks detta som att hen blir kränkt i sin åsiktsfrihet när hen möter en annan åsikt än den egna. Man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att negerbollskramaren har väloljade synapser.

Var inte så lättkränkt om du ska debattera på ett forum som bevisligen inte enbart är öppet för negerbollskramare :_)

Nej, jag har inte pluggat på Södertörns högskola: Är det en fråga ni negerbollskramare försöker klamra er fast vid när ni saknar argument? Frågan saknar inte desto mindre relevans i andra sammanhang än där man diskuterar högskoleutbildningar. Det förstår du väl om du tänker efter en smula
  • FDFMGA
    Miss Lycka skrev 2016-10-03 18:03:36 följande:
    Du har ju inga argument! Du tycker inte det är okej att säga neger och jag tycker det. so what? Jag lär fortsätta säga neger och du får väl låta bli.
    Men var inte så lättkränkt, försök inse att det här är ett diskussionsforum där åsikter möts.

Kanske du menade att du inte kommit så långt i din utbildning när du frågade om jag studerar på Södertörns högskola - men handen på hjärtat, man behöver inte annat än ha klarat sig genom dagis hyfsat för att inse att argument mot den egna åsikten inte innebär åsiktsförtryck.

Du kan inte fortsätta att uppträda så kränkt bara för att det finns folk som inte har negerbollskramande som psykologisk snuttefilt. Meningen med ett åsiktsutbyte är delvis att man ska förstå att det finns andra åsikter än de egna.

Det är inte åsiktsförtryck när andra ger uttryck för åsikter som inte överensstämmer med ens egna.
  • FDFMGA
    Konfliktnojig skrev 2016-10-03 18:24:14 följande:
    Miss Lycka verkar inte särskilt kränkt. Det är väl mer du som inte kan ta att någon inte tycker som du och inte upprörs över ordet neger.
    Nja, hur uttrycker sig min upprördhet enligt dig.

Själv anser jag att jag blir road över personer som blir kränkta när de möter motargument på ett debattforum

Miss Lyckas argument var att fråga om jag pluggar på Södertörn. Hen blev alltså så upprörd att hen helt tappade fokus på ämnet.

Jag uppfattar dessutom inlägg som det jag citerar nedan som exempel på ett tourettebeteende, men inte är det någon som blir chockerad

Senast jag hörde någon säga neger offentligt var när vi var var på McDonalds och en kompis till min dotter pekade och ropade "titta en neger" om en svart man som slog sig ner vid ett bord. Hon har inte tourettes men hennes mamma är sverigedemokrat
    MrsBroderTuck skrev 2016-10-02 19:01:59 följande:
    Precis såhär!

För övrigt bör du upphöra med att skriva ut n-ordet, även när ordet i sig diskuteras. Det skall inte användas alls, punkt.

Mmmm negerbollar det är så himla gott! Negerbollar!

Och deckaren Tio små negerpojkar är också himla bra!

• FDFMGA
    Konfliktnojig skrev 2016-10-03 18:49:36 följande:

Verkar väl mer vara du som är upprörd, om du inte är det blir det nog lättare för att hantera citera funktionen för just nu ser ditt inlägg rätt rörigt ut.

Nja, citatfunktionen använde jag inte, jag kopierade Miss Lyckas inlägg bara.

Märkligt att ni negerbollskramare är så rädda för att diskutera ett ämne på ett debattforum att ni i stället  tar upp helt ovidkommande ämnen.Skrattande
  • FDFMGA
    Daniel12 skrev 2016-10-16 18:38:02 följande:
    Du verkar hemskt okunnig, eller dribbar bara med mig. Nu ska jag ta en kopp neger kaffe (dvs svart kaffe)..

Daniel12 skrev 2016-10-16 19:00:08 följande:
    Ja jag vet att det finns många här på FL som påstår sig vara både det ena och det andra. Jag har sett dig i en massa trådar och du framstår inte som speciellt kunnig i något. Tjänar du 500 000 eller mer om året också, som så många andra FL:are? Det enda du gör här verkar vara att racka ner på sverigedemokrater och människor som har en sexualmoral. Har inte sett några intellektuellt högtstående inlägg från dig direkt.

Daniel12 skrev 2016-10-16 19:11:50 följande:
    Han är endast här för att häckla sverigedemokratiska sympatisörer och monogama människor. Han ser det som någon sorts trumf att försöka övertyga folk om att mångkultur och sexuell lössläppthet är det vi ska sträva efter.

Allting som gynnar honom själv och hans dekadenta värld. Tycker man annorlunda blir man hånad och ifrågasatt.

Daniel12 skrev 2016-10-17 03:33:39 följande:
    Ingen bad dig lägga näsan i blöt. Du och Dorian är samma skrot och korn, tillsammans med ett gäng andra FL:are. Ni kan ju träffas och ha det mysigt tillsammans..

Hm, fyra personangrepp i rad.

Tänk att man kan bli så upprörd över att det finns personer som inte har behov av att använda nedsättande uttryck om andra människor hudfärg

Svar på tråden Ordet "Neger"