Ordet "Neger"

Hora är ju laddat alla dagar i veckan, så väldigt dåligt exempel.
Men som jag sa, jag inser att ordet är kapat av antirasister som gjort det till ett rasistiskt ord.
Och använder inte ordet av den anledningen, mer än till såna som jag vet också ser ordet som oladdat.
Men hur ofta sker detta tror du?
Kanske 1 gång var 5:e år.
Ordet i sig är inte kränkande, kanske ni ungdomar som har svårt att greppa detta.
Absolut inte.
Och även enkelt då vi vet att ordet är gjort till rasistiskt.
Men spelar ingen roll hur man än försöker, det finns inget rasistisk alls i ordet.
Detta är skapat av antirasisten främst.
Det är lite som ett annat tillmäle man använder emot negrer, och apa.
Apa är inget rasistiskt ord, men använder man det på "rätt" sätt, så kan det vara rasistiskt.
Lite på samma sätt funkade neger, dock så kom antirasisten och kapa ordet.
Och en sak jag kan lova, antirasisten jobbar hela tiden för nästa ord att kapa och kalla rasistiskt.
Exakt. Ordet är gjort till rasistiskt. Av de som myntade det och började använda det. Helt korrekt uppfattat.
Som någon (var det du?) skrev tidigare - ordet hora är ALLTID kränkande. Samma med detta ord. Att du och en vän kanske kan använda det skämtsamt, tja, jag kan använda ordet hora skämtsamt med någon väninna kanske, men inte FAN betyder det att ordet är okey för alla andra kvinnor, eller hur!
En sak kan JAG lova - rasisten jobbar hela tiden för att få spela offer för att hen är rasist.
Det är så tramsigt.!
Vi lever i ett land där alla blir kränkta för allt!
Barnböcker ska skrivas om. Halleda.
Snart får vi inte säga gamla om gamla människor för det är också kränkande, äldre är väl också kränkande. Det blir bara mer och mer fjantig.
Svarta växter heter Negro och artnamn på latin. Vi bara konstruerar det här tramset om att ditten och datten är kränkande.
Det har blivit ett opium för den unga vänsterrörelsen att hålla på med såna här tramsfrågor istället för riktiga och viktiga orättvisor.
Ja, GUD FÖRBJUDE att Astrid Lindgren ville ÄNDRA I SIN EGEN BOK!!! SJÄLVKLART har rassarna total ensamrätt på ALLA hennes verk, och alla andras också för den delen, och att bestämma vad som är rätt eller fel!!
Men du har rätt, alla blir kränkta. Folk blir kränkta för att de inte får använda nedsättande ord om andra, och blir än mer kränkta när de blir uppläxade i ordets historia och betydelse.
Negro är inte samma sak som neger. Precis som bulgar inte är samma sak som bög (fastän det senare har rot i det förra). Och innan du fortsätter tjafsa om spanska, latin eller något annat språk, så vet att jag ÄR spansktalande, och tidigare spansklärare dessutom. Försök inte ens komma med språkhistoriska undanflykter - neger är och har alltid varit ett nedsättande ord. Precis som när vissa rappare talar om "whitey" - det finns liksom ingen positiv konnotation till ordet, trots att det "egentligen bara betyder vit".
Och det är fascinerande att du tror att dryga halva miljarden svarta alla är "unga vänsterrörelsen". Men hey, är man glad i fördomar så går det väl lätt va...