Nox Viator skrev 2016-10-06 15:15:04 följande:
Vadå börjar dabba mig, jag kanske kan mer om kosmologi än vad du, eller gemene man för den delen, för att framstå som en riktigt kompetent forskare. Varken du eller någon annan kommer kunna sätt dit mig och det är samma sak gällande dina påstådda kunskaper inom språk. Ingen som VET att du talar sanning angående hur du har införskaffat den kunskapen du har.
Kirurger och tandläkare måste, enligt vad jag vet om anställningsförfarande i Sverige, visa papper på deras utbildningsnivå och eventuella tidigare anställningar inom deras yrke. Detta var ett ytterligt märkligt argument att försöka sätta dit mig. Tom för att komma från dig.
Den härskartaktik du jämt använder dig av är väldigt effektiv, så jag kan förstå att du kör på som du alltid gjort. Men för vissa av oss är den också väldigt genomskinlig.
Vad gäller trådens ämne så anser jag inte ordet "neger" är det minsta kränkande, och faktum är att (jag jobbar inom en koncern med cirka 2500 anställda) på mitt jobb är det en hel del (nu skall jag vara pk för din skull) svarta/mörkhyade anställda och jag har frågat några stycken rent ut, bara för att jag ville veta deras åsikt i frågan, om vad dom föredrog att bli kallade. Mörkhyade eller negrer? Och ingen av dom jag frågade brydde sig ett dugg.
"Säg du neger om du vill det", eller liknande var vad jag fick till svar. Förvisso frågade jag bara 4 stycken men svaren var likvärdiga.
Jag använder, trots svaren jag fick, inte ordet "neger", finns ingen anledning när det verkar finnas individer som blir kränkta av uttrycket. Jag anser dock att debatten fått smått löjliga proportioner. Men det är Sverige i ett nötskal det.
Kanske, men troligen inte. Och om du kan mer, ja, då kan du ju mer! Då ljuger du ju inte om att du kan mer, eller hur? Du liksom gör självmål här - om du verkligen kan mer än gemene man så är det ju inte lögn om du säger att du kan mer än gemene man. Om du däremot ljuger så kan du ju inte mer, och blir därför troligen rätt snabbt avslöjad. Så vad är problemet?