• Anonym (Normalt)

Framfall?

Hej! Jag har sen min första graviditet upplevt att det hänger ut något från mitt underliv. Nu ca 1,5 år sen andra graviditeten tycker jag att det blivit värre. Det hänger liksom runt hela öppningen. Bm sa att det ser normalt ut, på efterkontrollen. Men jag kan inte fatta att det klassas som normalt. Det gör inte ont, men det stör ibland. Förut störde det så pass mkt att jag tyckte det gjorde liiiite ont, obehagligt. Kan man lägga upp bild här och få någon annans synpunkt? Eller är det to much? Någon annan som upplever detsamma? Jag tänker ju att det är framfall, eller på
    Väg att bli! Hjälp:(

• Svar på tråden Framfall?
  • Anonym (Jenny-bm)

Lägg upp bild om du känner dig bekväm med det. Det är ju anonymt. Tror jag kan säga hur allvarligt det är utifrån bild.

• Anonym (Normalt)

Ja säg gärna vad du tror...Och vad är det jag ser liksom? Kan det försvinna??

• Anonym (Normalt)

Jag laddade upp bild men ser den inte själv?

• Anonym (Normalt)
    Scalaren skrev 2016-10-02 17:55:12 följande:

Nej, det ser inte normalt ut.

Ring kvinnokliniken imorgon för en tid hos en gynekolog.

Ser det ut som framfall eller vad är det som hänt? Har du egna erfarenheter?
  • Anonym (Normalt)

Jag känner alltid att man inte tas på allvar med såna här saker inom sjukvården. Känner mig svag och liten, har svårt att stå på mig. När jag dessutom inte har ont. Vad ska jag säga för att få hjälp?

• Långbenopluto
    Anonym (Normalt) skrev 2016-10-02 17:59:55 följande:
    Jag känner alltid att man inte tas på allvar med såna här saker inom sjukvården. Känner mig svag och liten, har svårt att stå på mig. När jag dessutom inte har ont. Vad ska jag säga för att få hjälp?
    Du säger som det är; att du har nåt som hänger fram som inte ska vara där och du vill ha hjälp att avgöra om det är normalt eller inte.
  • Porslinsblomman

Nej det ser inte ut som ett livmoderframfall. Då är det som en ballong som tittar ut. Du ska absolut bli undersökt av en gynekolog.

• Anonym (Normalt)
    Scalaren skrev 2016-10-02 18:13:22 följande:
    Du säger som det är; att du har nåt som hänger fram som inte ska vara där och du vill ha hjälp att avgöra om det är normalt eller inte.
    Så är man där och gynekologen säger att det ser normalt ut????

Ni som svarat...är ni bm?
  • Anonym (Normalt)
    Porslinsblomman skrev 2016-10-02 18:17:51 följande:

Nej det ser inte ut som ett livmoderframfall. Då är det som en ballong som tittar ut. Du ska absolut bli undersökt av en gynekolog.

Så det är inte det man ser längst in då om man säger? Man ser som en vägg nästan, innanför allt hängande. Herregud...30 år så ser man ut så här.
Svar på tråden Framfall?