Anonym (You lost me) skrev 2016-10-05 22:45:29 följande:
Jag vet ju inte hur du såg ut innan.. Men mej, jag har aldrig sett något hänga ut på det där sättet förut. Jag trodde oxå jag hade framfall, för att jag kunde se som någon typ av "bulle/vägg" ganska nära öppningen, men det hade jag inte. De sa att saker och ting "möbleras om" där inne och det är helt normalt. Dessutom hänger det ner mer när man sitter ner och kollar som man i regel gör själv, och när man blir undersökt i en gynstol. Det tar ett tag för hela livmodern/bäckenbotten att lyftas upp igen. Därför är knipövningar och magövningar (för de djupa/inre magmusklerna) jätteviktiga! Men det där som hänger ut skulle jag definitivt kolla upp, de kan ju inte påstå att det är "normalt"?!
Hade du några besvär av det och har det försvunnit idag?
Jag har blivit bättre på knipövningar på sistone, bara för att jag känner av det så kommer jag ihåg. Förut rann det ut i sanden hela tiden. Tycker det är såå svårt att komma ihåg!
Jag förstår vad du menar med att det hänger mer när man sitter och kollar. Jag kollade när jag låg ner och då såg det ju mer "stängt" ut eller inte lika öppet är mer rätt beskrivning. Men det som hänger var lika mkt där ändå.
Det är 1,5 år sen min senaste förlossning. 3 år sen första, så det var ganska tätt. Förstår att det tar på kroppen ändå.