• Anonym (Normalt)

Framfall?

Hej! Jag har sen min första graviditet upplevt att det hänger ut något från mitt underliv. Nu ca 1,5 år sen andra graviditeten tycker jag att det blivit värre. Det hänger liksom runt hela öppningen. Bm sa att det ser normalt ut, på efterkontrollen. Men jag kan inte fatta att det klassas som normalt. Det gör inte ont, men det stör ibland. Förut störde det så pass mkt att jag tyckte det gjorde liiiite ont, obehagligt. Kan man lägga upp bild här och få någon annans synpunkt? Eller är det to much? Någon annan som upplever detsamma? Jag tänker ju att det är framfall, eller på
    Väg att bli! Hjälp:(

• Svar på tråden Framfall?
  • Porslinsblomman

Är distriktssköterska men har jobbat på gynekologisk avd. Svårt att säga vad det är. Hur är konsistensen på tappen som sticker ut?

• Anonym (Normalt)
    Porslinsblomman skrev 2016-10-02 19:28:00 följande:

Är distriktssköterska men har jobbat på gynekologisk avd. Svårt att säga vad det är. Hur är konsistensen på tappen som sticker ut?

Åh jag vet inte riktigt...den är mjuk så pass att den går att flytta/lyfta lite på om man säger. Men ändå lite hård tror jag. Har bara känt och petat väldigt lite. Tycker det är så otäckt att se hur jag ser ut. Några misstankar om vad det kan vara? Efter 1:an sa de att det var slappa slidväggar, om det var bakre lr främre...men då var det inte alls såhär. Det var mest en liten flärp man kunde se har jag för mig.
  • Anonym (Normalt)
    Porslinsblomman skrev 2016-10-02 19:43:38 följande:

Dumt att sitta här och gissa känner jag. Ring gyn i morgon. Uppdatera gärna när du vet mer! :)

Jag får göra det. Är det bäst att ringa kvinnokliniken lr bm på vårdcentralen?

Men om du skulle gissa, vad skulle du gissa på då?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Normalt) skrev 2016-10-02 20:14:45 följande:
    Jag får göra det. Är det bäst att ringa kvinnokliniken lr bm på vårdcentralen? Men om du skulle gissa, vad skulle du gissa på då?
    Men snälla du, varför tror du att du ska ringa BM på vårdcentralen?

Alla i tråden säger att du ska ringa kvinnokliniken/gynekolog.

Är du inte orolig på riktigt så ska du ringa BM på vårdcentralen.
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (suck) skrev 2016-10-02 20:20:53 följande:
    Men snälla du, varför tror du att du ska ringa BM på vårdcentralen?

Alla i tråden säger att du ska ringa kvinnokliniken/gynekolog.

Är du inte orolig på riktigt så ska du ringa BM på vårdcentralen.
    Det finns väl gynekologer på vårdcentraler också? Onödigt att låta så nedlåtande bara för att jag inte är så kunnig i hur allt funkar. Jag trodde att bm på vårdcentralen skickade en remiss dit om det behövdes. Inte att man kunde ringa dit direkt. Nu vet jag. Alltid ska det komma någon.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Normalt) skrev 2016-10-02 20:26:26 följande:
    Det finns väl gynekologer på vårdcentraler också? Onödigt att låta så nedlåtande bara för att jag inte är så kunnig i hur allt funkar. Jag trodde att bm på vårdcentralen skickade en remiss dit om det behövdes. Inte att man kunde ringa dit direkt. Nu vet jag. Alltid ska det komma någon.
    Nej, det finns inte gynekologer på en VC,
  • Anonym (12345)

Ser konstigt ut, går det att trycka in/ tillbaka med fingrarna?

• Porslinsblomman
    Anonym (Normalt) skrev 2016-10-02 20:26:26 följande:

Klart man inte vet sådant automatiskt, frågar man inte får man inget veta. Du kan absolut ringa gyn/kvinnokliniken direkt, de brukar ha telefontid för rådgivning. Iaf här där jag bor. Googla, de kan ha en hemsida med nummer och telefontider.
Svar på tråden Framfall?