Framfall?
Nej det ser inte ut som ett livmoderframfall. Då är det som en ballong som tittar ut. Du ska absolut bli undersökt av en gynekolog.
Nej det ser inte ut som ett livmoderframfall. Då är det som en ballong som tittar ut. Du ska absolut bli undersökt av en gynekolog.
Är distriktssköterska men har jobbat på gynekologisk avd. Svårt att säga vad det är. Hur är konsistensen på tappen som sticker ut?
Dumt att sitta här och gissa känner jag. Ring gyn i morgon. Uppdatera gärna när du vet mer! :)
Ring gynmottagningen. En gissning, men kom ihåg att jag inte är en gynekolog! Cervix, alltså livmodertappen.
Det finns väl gynekologer på vårdcentraler också? Onödigt att låta så nedlåtande bara för att jag inte är så kunnig i hur allt funkar. Jag trodde att bm på vårdcentralen skickade en remiss dit om det behövdes. Inte att man kunde ringa dit direkt. Nu vet jag. Alltid ska det komma någon.
Tack! Jag ska ringa kvinnokliniken imorgon.
Om det är livmodertappen man ser...då är den liksom öppen hela tiden. Kniper jag så drar det ihop sig. Jag satte in en spiral efter grav. Borde inte bm reagerat då? Eller är det vanligt att den hamnar så långt ner/ut. Har även gjort konisering tidigare om det kan påverka något. Tack för att du tar sig tid att svara.
Framfall kan ske på olika sätt. Förutom livmoder kan även ändtarm och urinblåsa "falla fram" och titta ut genom vagina.
Försök släppa det för ikväll, du kan inget göra åt det idag ändå Ring gyn i morgon. Lycka till!