• Janiinii

Är sett positivt gravtest? (Bild)

Spännande!!!

Jag ser ett svagt streck! :D

Se till och testa med morgon urin i några dagar framöver och om strecket blir starkare så är du garanterat gravid!! :)

Håller tummarna!!

• Janiinii

Om du har några stickor till så testar du några dagar tills det blir starkare och sen köper du ett digitalt test och överraskar med :D

Killar förstår sig inte på stickor haha dom är inte kvinnor som analyserar om allt :D

Då är det bättre med digitalt där det står tydligt!

Gud så spännande!!! Du måste uppdatera oss..

• Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-03 13:02:44 följande:

Jodå har 6 st stickor kvar att testa med!

Ska köpa ett digitalt och testa med sedan och slå in med en body som han får öppna :) det känns som ett roligt sätt att berätta de på.

Men de stora problemet är ju hur jag ska kunna hålla mig haha..

Hoppas verkligen detta går vägen nu! Kommer uppdatera er :D

Jaaa du ska verkligen överraska :D

Jag förstår att det är svårt att hålla dig haha!! Du får väl göra det som känns rätt i stunden :) Du kanske bara skriker rätt ut "JAG ÄR GRAVID" :D hahah!
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-03 13:09:32 följande:

Är det normalt att färgen vissnar ut på testet efter redan 40 minuter? De finns fortfarande kvar och man ser att det är två streck, men teststrecket håller på suddas ut?? :/

Japp färgen kan blekna.. därför ska man inte läsa av testet efter den angivna tiden som oftast är 10 minuter! Det som händer inom 10 min är det rätta :)
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-03 13:22:03 följande:

Okej men då kan jag vara rätt så säker på att det stämmer, jag såg strecket inom 1 minut efter jag hade kissat, och det är som sagt fortfarande kvar men lite bleknat bara :) känns bara helt overkligt!! :D

Jaa du kan lita på testet!! :D vilken känsla det måste vara!!!! :D Har du några symtom??

Jag och sambon längtar massor till vårat första plus!!!!! Hihi
  • Janiinii
    MrsJenka skrev 2016-10-04 05:36:05 följande:

Fast det är ju fortfarande ett svagt steck. Styrkan i strecket spelar ingen roll. Ett plus är ett plus:)

Styrkan spelar visst roll! Man ska läsa instruktionerna som finns att följa när man testar för att det ska bli rätt! Det finns bilder som visar vad som är positivt och negativt.. är det ett svagt streck så ska man avvakta och det är ingen garanti för positivt resultat.

Det kan mycket väl vara positivt i slutändan men man kan inte utgå från ett osäkert resultat att man är gravid.

Jag hoppas såklart att du är gravid och att strecket ska bli starkare!! :) Sånt kan ta tid!
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 15:32:47 följande:

Herregud!! Detta är inte sant :D jag är gravid :) spännande att se hur sambon reagerar hehe

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! :D Wiiiiii!!!!!!!!!!

Dina streck har ökat i färg tydligt!!!! :D

Har du några symtom??? :)
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 17:54:34 följande:

Tack :D Nä inga särskilda symptom.. Lite tröttare, väldig gasig(luktar riktigt illa haha!!) inte varit så sugen på mat igår eller idag

Åh va spännande!!!!! Vilken resa du har framför dig!!! :D har du ömma bröst? Känns det som att du skulle fått mens, typ molvärk ömma bröst?? :) massa frågor här hahah jag vill gärna veta eftersom jag har bim om 1 dag och ingen mens, är på dag 34 nu! Inte vågat gjort test idag...
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 19:11:32 följande:

Inga ömma bröst, inget illamående, ev lite "mensvärk" men inte så mycke mer än så, än de jag redan skrivit :) så de känns inte så verkligt haha.. Men något "typiskt" gravtecken skulle jag gärna haft så de hade känts mer verkligt hehe

Då håller vi tummarna att de går vägen för dig!! :)

Okej då förstår jag :) som sagt alla graviditer är olika, var glad att du mår bra bara!! Vad spännande tid du har framför dig!! :) Jag har som sagt också oregelbunden mens 30-40 dagar.. så jag får hålla ut!!

Har du berätta för sambon?? :D
  • Janiinii
    fannyyh skrev 2016-10-04 20:01:38 följande:

Jag slog in ett litet paket med en body, napp och mjukdjur som han öppnade först. Han bara kollade på mig och frågade fundersamt "varför får jag de här"?? Men med en glad ton såklart! Sen hade jag digital testet i ett påskägg som han fick öppna efter de första paketet. Han blev väldigt glad :D

Nämeeen duuu vad gulligt!!! :D :D Jag önskar er all lycka med miraklet!!!!
  • Janiinii
    Anonym (.) skrev 2016-10-04 20:31:04 följande:

jag hade väldigt många menssymtom och molvärk runt bim när jag var gravid. Kom ihåg att jag tänkte varje dag att nu kommer mensen, men det gjorde den aldrig och jag plussade på test bim+1 (testade först då).

Ahaa okej :D då kanske inte hoppet är över än!! Jag har såhär varje månad och då blir man fundersam och kluven.. men jag hoppas innerligt på ett + Det är vårt tredje försök på riktigt.. jag tog ut kopparspiral i februari och jag har inte gått på några hormoner på 6 år, så man tycker att det ska gå ganska snabbt. Men det är som sagt inte bara kvinnan det kan vara fel på, det kan lika gärna vara mannen.. det ska man inte glömma!
Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)