• Ivana1988

Är sett positivt gravtest? (Bild)

fannyyh skrev 2016-10-04 06:13:13 följande:

Men när kan jag/vågar jag testa med ett Clearblue digital?
    Dom är ju ganska dyra så ingenting jag vill testa med för tidigt och få fel svar.

Enligt sista mensen så är jag i vecka 5 (4+1), men jag tror att jag ligger på äl+12 nånstans..
    Svaga streck på gravtesten men definitivt plus!

gratis till + :) jag fick lika svag sträck på mina och då cyklade jag till apoteket (dom stängde 18,00 och det var 17,55 haha) och  köpte clear blue digital - hade gravid 1-2 veckor. så kör på!:)
  • Ivana1988
    fannyyh skrev 2016-10-04 15:15:42 följande:
    Tack :)
    Men hur låg du till då med bom och ÄL? Visste du vilken dag du va på eller när du hade bim?
    Jag har oregelbunden mens men den bruka ligga på typ 32-37, så om man ska gå efter den har jag ju bim på fredag/lördag. Känns som det är tidigt att göra digital nu då..
    Men jag testar!! :)
    jag hade iaf 11 dagar efter vi hade sex och tror 10-11 efter ÄL som jag fick första +.. men det var riktigt svagt... du har redan fått flera så jag skulle inte vara orolig:) mina var som din första och tog kanske 2 veckor tills det blev samma som test sträcket:)
  • Ivana1988
    fannyyh skrev 2016-10-04 15:32:47 följande:

Herregud!! Detta är inte sant :D jag är gravid :) spännande att se hur sambon reagerar hehe

grattis! det blir bara roligare och roligare!

Min man var chockad och trodde inte på det och sa hela tiden OM du är gravid (tills vecka 8 då jag var på VUL) och sedan lite då och då tills KUB haha...
  • Ivana1988
    fannyyh skrev 2016-10-05 09:46:46 följande:

Vad gör jag nu? Haha. Ska man redan ringa till barnmorskan och berätta/skriva in sig, eller kan man vänta en vecka till?

Jag har ju inga symptom så det känns inte som det är på riktig hmm

Ringa kan du göra så får du tid hos dom:) jag hade inskrivning i v 8 och bokade KUB osv..
  • Ivana1988
    fannyyh skrev 2016-10-05 11:22:54 följande:

Ska bli uppringd 13.30, hoppas jag ringde rätt nummer bara! Fanns olika nummer man kunde ringa haha.

Kan man få chans till vul eller så ifall man känner sig orolig? Med tanke på att jag inte har ett enda symptom just nu, eller säger dom att det är för tidigt kanske..

Jag fick VUL i vecka 8 (7+4) pga smärta och blödning... tror det är lite för tidigt:) mina symptomer kom 5 dagar efter ÄL sen försvann dom vid v8 bara illamåendet var kvar.. nu har jag en kanonkula med ett barn som är aldrig stilla då vet man haha
Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)