• fannyyh

Är sett positivt gravtest? (Bild)

fannyyh skrev 2016-10-04 05:29:29 följande:

Nej inga ägglossningstest, endast några gravtest från testlagret och ett digital Clearblue som jag hade tänkt att ta på fredag, men vet inte om det kommer ge utslag i o med att resten fortfarande är så svaga ?

Resten = testen *
  • fannyyh

Absolut :) ett plus är ett plus. Men blev bara paff då de kändes svagare än igår, som dessutom var tagit på dagen då jag hade kissat 2 timmar innan, oså var dagens mycket svagare fast det var morgon urin..

• fannyyh

Men när kan jag/vågar jag testa med ett Clearblue digital?
    Dom är ju ganska dyra så ingenting jag vill testa med för tidigt och få fel svar.

Enligt sista mensen så är jag i vecka 5 (4+1), men jag tror att jag ligger på äl+12 nånstans..
    Svaga streck på gravtesten men definitivt plus!

• fannyyh

Någon som gjort Clearblue digital i tidig grav och fått "gravid"? Vecka 5 (4+1)

• fannyyh

Okej :)
    Är så nyfiken och vill testa men vågar inte haha, är rädd att det ska stå inte gravid.. Trots att graviditetsstickorna visar att jag gravid. Får se hur jag gör som =)

• fannyyh
    8airam8 skrev 2016-10-04 08:00:04 följande:

Tramsa inte runt med att jämföra styrkan på strecken, du är gravid :)

:D
    Känns dock som de logiska vore att strecket blir starkare ju högre hcg man har i kroppen. Men att jag är gravid tvivlar jag inte på, menar mer på om jag vågar ta ett digitalt redan nu :)
  • fannyyh

Vågar jag testa ett digitalt idag? Har hållit mig sen 11, tänkte vänta till 15.30 ca isåfall..

Dom här testen har jag tagit hittills. :/ inte alls tydliga.. Nu har ju dock färgen hunnit vissna men

• fannyyh
    Min tur skrev 2016-10-04 14:54:24 följande:

Alla 3 test skulle jag klassa som positivt. En liten liten knodd ligger i din mage :)

Gör ett digitalt. Jag är säker på att du får ett fint Gravid

Okej får hoppas på de:) ska försöka testa så sent som möjligt, dock innan 16 idag för då kommer sambon hem. Om du läser i början på tråden så tänker jag överraska han med ett litet paket.
    Men skulle de vara så att de digitala inte visar gravid nu så tror jag att jag berättar för han ändå och visar stickorna. Känns elakt att dra ut på tiden och berätta för han :)
  • fannyyh
    Ivana1988 skrev 2016-10-04 15:12:42 följande:
    gratis till + :) jag fick lika svag sträck på mina och då cyklade jag till apoteket (dom stängde 18,00 och det var 17,55 haha) och  köpte clear blue digital - hade gravid 1-2 veckor. så kör på!:)
    Tack :)
    Men hur låg du till då med bom och ÄL? Visste du vilken dag du va på eller när du hade bim?
    Jag har oregelbunden mens men den bruka ligga på typ 32-37, så om man ska gå efter den har jag ju bim på fredag/lördag. Känns som det är tidigt att göra digital nu då..
    Men jag testar!! :)
  • fannyyh

Herregud!! Detta är inte sant :D jag är gravid :) spännande att se hur sambon reagerar hehe

• fannyyh
    Janiinii skrev 2016-10-04 17:15:57 följande:

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! :D Wiiiiii!!!!!!!!!!

Dina streck har ökat i färg tydligt!!!! :D

Har du några symtom??? :)

Tack :D Nä inga särskilda symptom.. Lite tröttare, väldig gasig(luktar riktigt illa haha!!) inte varit så sugen på mat igår eller idag
  • fannyyh

Inga ömma bröst, inget illamående, ev lite "mensvärk" men inte så mycke mer än så, än de jag redan skrivit :) så de känns inte så verkligt haha.. Men något "typiskt" gravtecken skulle jag gärna haft så de hade känts mer verkligt hehe

Då håller vi tummarna att de går vägen för dig!! :)

• fannyyh

Jag slog in ett litet paket med en body, napp och mjukdjur som han öppnade först. Han bara kollade på mig och frågade fundersamt "varför får jag de här"?? Men med en glad ton såklart! Sen hade jag digital testet i ett påskägg som han fick öppna efter de första paketet. Han blev väldigt glad :D

• fannyyh

Vad gör jag nu? Haha. Ska man redan ringa till barnmorskan och berätta/skriva in sig, eller kan man vänta en vecka till?
    Jag har ju inga symptom så det känns inte som det är på riktig hmm

• fannyyh

Ska bli uppringd 13.30, hoppas jag ringde rätt nummer bara! Fanns olika nummer man kunde ringa haha.
    Kan man få chans till vul eller så ifall man känner sig orolig? Med tanke på att jag inte har ett enda symptom just nu, eller säger dom att det är för tidigt kanske..

• fannyyh

Tyvärr slutade detta i ett MA i början på november :/ troligtvis dog den lille runt v. 4-6. Missfallet satte igång i v9 8+5 ... hade varit på ett vul och fått svart på vitt att graviditeten hade stannat av :'(
    Blödde i 4 veckor och hoppas att vi nu har prickat in ÄL! Vilken underbar julklapp de skulle vara <3

Svar på tråden Är sett positivt gravtest? (Bild)