Inlägg från: Malintbackstrom |Visa alla inlägg
  • Malintbackstrom

Bortskämd?!?

Jag har en 11 årig pojk som inte förstår pengars värde. Nu är han otröstlig för att han inte får ett par nya inne fotbolls skor för 900kr på rea. " alla andra" har ju nya skor. Blir så ledsen att han inte förstår. Försöker förklara, men min pedagogiska förmåga är väl inte tillräckligt bra... Hjälp

• Svar på tråden Bortskämd?!?
  • Malintbackstrom

Tack alla som svarar. Det känns så bra att få lite perspektiv.

Jag har råd.

Han har skor som passar men de är inte nya.

Han får saker, ibland dyra saker, men inte oftare än någon annan.

Blev väl mest irriterad på argumentet "alla andra har".

Just skor är väldigt viktigt för honom. Han är skotokig... Men det är hans mamma med...

• Malintbackstrom

Han är fixerad vid just skor. Och han vill så gärna att andra ska tycka att han är cool. Normalt kanske ?!? Diskussionen hade aldrig uppstått runt nya kläder. Hans grej är skor. Han googlar skor. Han ber mig. Han argumenterar. Han blir ledsen. Han kan inte släppa det.

Ena stunden tänker jag. Jag köper de där förbaskade skorna.. Andra stunden tänker jag att han måste lära sig.

• Malintbackstrom

Tack igen för alla kloka råd.

Att det är så viktigt för honom att vara cool.. Ja, det är nog det som stör mig mest. Det får mig att känna mig dålig som mamma. Jag vill ju att han ska vara nöjd med det han får och förstå och acceptera mina argument.

• Malintbackstrom

Inne fotbollsskor beställda. Vi mätte hans fötter och de gamla är på snudden för små vilket fick bli argumentet för ett köp. Skorna är på rea. Från 1300 till 900kr. Han är överlycklig och det känns bra för mig med.

Tack igen alla som engagerat sig och gett tips och råd.

Svar på tråden Bortskämd?!?