Hellen28 skrev 2016-10-09 10:21:23 följande:
Tänkte kika med er om någon känner igen detta.
Jag hade tidigare - dagarna vid mens - alla symptom för graviditet (och plussade) men de har liksom mattats av nu.Igår hade jag fortfarande lite molvärk, törstig, lätt huvudvärk, ont i svanken och förbaskat ömma bröst och bröstvårtor.
Men det började med att jag igår eftermiddag inte kände mig särskilt gravid längre. Är inte illamående, inte yr och jag vet inte.
Någon som upplevt/upplever att symptomen kan trappas av istället för att öka? Funderar på om det var den stora omställningen i början som gav mig rejält med symptom men som nu ligger på en "bra nivå"... Eller betyder detta missfall?
Plussar fortfarande på testet - annars hade jag nog trott att jag aldrig blivit/varit gravid.
Tidigare var det:
Slutet av förra veckan - överdrivet sugen på mat och åt oftare än jag brukar (inget jag tänkte på då) började får ömma bröst (vilket jag alltid får) men upplevde även yrsel.
Måndags - Gick hem tidigare från jobbet på grund av illamående, yrsel och koncentrationssvårigheter. Sa till min kille att "Det känns fasiken som jag har en melon i magen, så menssvullen är jag" Började bli extra törstig och var hård i magen.
Tisdag - fortfarande ömma bröst, törstig, kissade lite oftare, hård i magen, lätt mensvärk men ingen mens och fortfarande yr. Sex på kvällen.
Onsdag - mensvärk men ingen mens. Tog ett test på morgonen och det visade ett tydligt extra streck!
Torsdag/fredag morgon: mycket vatten, brösten/bröstvårtorna blev ömmare, lätt molande värk ibland, molande värk i svanken, irriterad, gasig i magen, otroligt törstig, mindre yrslig och illamåendet avtog.
Någon som upplevt detta och som varit gravid/fått missfall förr?
Jag har varit med om liknande tidigare när jag tyvärr råkade få MA.
Hade symptom till och från (som även denna gång) men vid vecka 10-12 började allt avta och brösten slutade att ömma helt, sen kom en blödning. Visade sig att fostret dött mellan vecka 5-7.
Däremot tror jag inte det är någon fara om du känner att symptomen varierar redan nu. Så tror du kan vara lugn ändå, om du är jätteorolig kan du ju boka in en tidigt kontroll. :)
Jag har den här gången dagar som är jättejobbiga pga. Tröttheten från helvetet samtidigt som lite illamående medan jag mår kalas andra! :)