Inlägg från: Lilla_pyret |Visa alla inlägg
  • Lilla_pyret

BF juni 2017 STHLM

Hellen28 skrev 2016-10-10 18:25:49 följande:
    Tack för informationen!

Hur tidigt kan man testa?

Idag smakade kaffet verkligen pyton och jag kunde knappt sitta kvar vid lunchen pga rastlöshet och konstig känsla/illamående i kroppen. Så hoppas att det är något positivt :/
    MVC kan göra tidiga VUL och hjärtat tickar på fint från ca vecka 6! :) själv går jag in i v. 7 imorgon/onsdag beroende på app och ska till MVC på onsdag. Där skulle jag prata med min barnmorska för att boka in tidigt VUL för att säkerställa att graviditeten löper som den ska och för att minska min oro sen sist!

Tror med tanke på dina känslor/symptom att det verkar vara som det ska nu iallafall! :)
  • Lilla_pyret
    Hellen28 skrev 2016-10-10 21:22:29 följande:
    Härligt och höra och grattis till dig! Hoppas att allt ser bra ut för dig och ditt lilla pyre!

Skicka gärna en uppdatering! :)

Ja, jag hoppas det, men samtidigt tänker jag "borde det vara så här eller annorlunda?" Jag är en person som älskar fakta och statistik, vilket inte går ihop med graviditet som är helt olika från gång till gång och individ! :)
    Tack så jättemycket! :) jag hoppas det jag med, lovar att uppdatera när jag varit där!

Jag förstår dig till 100%! Jag är likadan och vill gärna ha ett facit att följa.. tyvärr kan jag ju bara gå på hur det var förra gången när det tyvärr slutade i MA för mig och den här gången är det annorlunda!

Magkänslan är en helt annan, symptomen kommer mer nu och varierar mer än förra. Men vi får se! Jag håller humöret uppe och tror det bästa till dess att jag ev. Skulle motbevisas!
  • Lilla_pyret
    Starletz skrev 2016-10-10 21:39:45 följande:

Jag har fått tid hos mvc nu. Ska dit på inskrivning 9november (V.10 då) Mamma Mia i Solna. Hoppas dom är bra :)

Åh vad skönt att ha en tid inbokad! :) har du hälsosamtal osv innan dess? :)
  • Lilla_pyret
    ibis skrev 2016-10-09 16:08:24 följande:

Jag hoppar in! Är i vecka 7 (första graviditeten) och bor i västerort! :) Ringde BM har

För några dagar sedan och fick tid för inskrivning i morgon. Blev lite chockad då det är så himla tidigt och tänkte att det kanske är hälsosamtal. Men hon betonade verkligen inskrivning :(

Grattis till graviditeten! :)

Försök tänka att det är positivt med ett tidigt samtal! Det kan ju vara skönt att redan nu få prata av sig med en barnmorska och ställa de frågor man har.
  • Lilla_pyret
    BaeBinkie skrev 2016-10-09 16:44:37 följande:

Hej!

Hoppar in här. Är 32 med sambo söder om stan och det här är min allra första graviditet. Plussade för 3 dagar sen, allt känns jättekul och jättenervöst på samma gång. Är ganska nojig som person överlag men ska försöka sitta i båten och bara åka med. :)

Grattis till graviditeten! De kommer nog gå jättebra ska du se :)
  • Lilla_pyret
    Starletz skrev 2016-10-11 18:59:01 följande:
    Nej ingenting. Hon sa bara att jag skulle fylla i inskrivningspapprena innan jag kommer. Så blir inskriven vid första besök :)

Har du bokat någon tid ännu?
    Okej vad skönt! Ska till MVC imorgon för ett första möte och då ska allt bokas in :)
  • Lilla_pyret

Nu har jag varit iväg till MVC idag och allt kändes SÅÅÅÅÅ mycket bättre än senaste gången när jag råkade ut för MA. 

Fick en supergullig och duktig barnmorska och gick igenom allt som hände sist och hur allt ska gå till denna gång. Med tanke på min orolighet, fick jag ett tidigt VUL inbokat om exakt 2 veckor. Det känns såååå bra, tänk att jag om 2 veckor får se det lilla pyret och förhoppningsvis även ett hjärta som slår denna gång! 

Jag är inställd på att allt går bra denna gång eftersom det bör vara så, men med tanke på det som hände sist finns det något litet som ligger i bakhuvudet och gnager till och från!

Lilla_pyret skrev 2016-10-10 21:59:56 följande:
    Tack så jättemycket! :) jag hoppas det jag med, lovar att uppdatera när jag varit där!

Jag förstår dig till 100%! Jag är likadan och vill gärna ha ett facit att följa.. tyvärr kan jag ju bara gå på hur det var förra gången när det tyvärr slutade i MA för mig och den här gången är det annorlunda!

Magkänslan är en helt annan, symptomen kommer mer nu och varierar mer än förra. Men vi får se! Jag håller humöret uppe och tror det bästa till dess att jag ev. Skulle motbevisas!
  • Lilla_pyret
    Hellen28 skrev 2016-10-12 20:20:54 följande:

Guu va härligt!! Grattis!! och vad skönt med en bra barnmorska!
    Jag är helt säker på att det kommer gå bra för dig! *Jag är ofta skeptiskt till mina saker men gillar att vara positiv för andra!* :D

Jag har också undersökning om två veckor och ska då få reda på om det finns ett tickande hjärta. Är då i vecka 7.0. Kände mig supergravid i måndags och tisdags, men idag så känner jag inget speciellt alls förutom att jag i morse var supertrött och andfådd. Brösten gör fortfarande ont så det är ju bra ^^ 

Ja jag brukar vara likadan, men den här gången känns det konstigt nog väldigt bra och lovande

Åh vad skönt att du ska få en undersökning då med! Håll oss gärna uppdaterade med hur allt går! :)
  • Lilla_pyret
    vonkkan skrev 2016-10-13 20:52:17 följande:

Hoppar också in här (om jag får!) :) Plussade på bim & är i v5 idag :D Helt överlycklig, känns så ofattbart?!!? Hade samtal på mvc igår & fick tid för inskrivning i november. Har BF 15 juni <3

Vad roligt!! Grattis! :)
    Är det första barnet? Berätta gärna mer om dig själv, hur gammal är du och var bor du? :)
  • Lilla_pyret
    Slang0rd skrev 2016-10-16 19:41:59 följande:

Hejhej jag e 25 år väntar mitt andra barn. Har ett barn på 5 år redan. Blir min sambos första nu och har bf runt 14 juni om jag räknat rätt :)

Grattis till andra graviditeten! :)
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM