Inlägg från: Anonym (Dbn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dbn)

Ej beviljad ledighet

En lärare här.

Nej, man ingen rättighet att göra nationella prov en annan dag. Dessa utfärdas av Skolverket. Alla datum publiceras på deras hemsida.

Jag tar inget ansvar över elevers missade kunskaper när de är borta av annan anledning än sjukdom. Vissa föräldrar vill att barnen ska ha chans att göra uppgifter innan redan dessutom. Glöm det. Det får de göra på resan eller efteråt.

Jag underlättar inte för någon i detta fall. Res, gör vad ni vill. Men ge inte mig merjobb utan låt mig fokusera på de som är i skolan och behöver det stöd de behöver.

Jag hoppas att skolplikten snart stärks i form av att ogiltig frånvaro straffar föräldrarna på något sätt.

• Anonym (Dbn)
    Alexi skrev 2016-10-09 14:03:33 följande:

Och min dotters lärare som skickade hem läxorna fyra dagar innan vi skulle åka på semester, för att hon tyckte det var så tråkigt för om vi skulle behöva ta med läxorna på resan... 

Jag arbetar på en skola där föräldrarna är väldigt täta, så de reser både en och två gånger varje år utöver loven.

Varför ska jag få merarbete pga det. Icke. Tycker inte att skola ska ge uppgifter heller. Det där får föräldrarna ta ansvar för.
Svar på tråden Ej beviljad ledighet