• Anonym (Fegis)

    Får man planerat snitt med andra automatiskt om första var det?

    P.g.a förlossningsrädsla fick jag ett planerat snitt med första barnet som föddes u somras. Jag är dock osäker på om jag vill ha fler barn då jag mådde psykiskt dåligt större delen av graviditeten eftersom jag var så rädd att förlossningen skulle starta innan snittet,

    Om vi bestämmer oss för en andra måste jag gå på aurorasamtal igen då, eller går det per automatik?

  • Svar på tråden Får man planerat snitt med andra automatiskt om första var det?
  • Anonym (nä)

    nä så var det inte för mig. barnmorskan skrev en remiss till gyn redan på inskrivningen av min andra graviditet sedan tog läkaren ett beslut. i mitt fall var det bara ett remissvar med ett ja, men det kan också vara så att man kan få gå igenom samma sak en gång till i värsta fall...

  • Anonym (Aska)

    Jag blev akutsnittad med mitt första barn och när det var dags för nummer två så fick jag själv bestämma hur jag ville göra. Provade att föda vaginalt men det slutade i ett urakutsnitt. Tredje förlossningen blev ett planerat snitt. Här får du välja hur du vill göra.

  • Anonym (!)

    Du behöver ju aldrig vara rädd att förlossningen kommer igång, då snittar man då!

  • Anonym (Fegis)
    Anonym (!) skrev 2016-10-07 08:55:00 följande:

    Du behöver ju aldrig vara rädd att förlossningen kommer igång, då snittar man då!


    Ja, alltså jag vet ju det. De har sagt det. Men det hjälper inte, är fruktansvärt rädd ändå, det finns ju dem som det går väldigt snabbt för.

    Men mest har jag väl någon slags dödsrädsla för förlossningar och allt vad de innebär så även om värkarna inte är farliga eller hur man ska uttrycka sig, så hör de till förlossningen och skrämmer skiten ur mig ändå.
Svar på tråden Får man planerat snitt med andra automatiskt om första var det?