Inlägg från: CarinElisabeth |Visa alla inlägg
  • CarinElisabeth

32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?

Hej hej! Grattis till era plus :)

Första barnet för mig också, är i femte veckan 4+5 idag :) BF 26/6.

mår illa ganska mycket och värre ska det väl bli... tar också lergigan comp och är väldigt trött, men kräks mycket mindre.

Ska till bm 18/11 känns som en evighet. Hur mår ni allihopa? Hur kändes det att få se den lilla på UL? Jag är så spänd på det!

• CarinElisabeth

Tack så mycket :) jo, det är koffein i lergigan comp men det är också ganska vanligt att det skrivs ut just mot graviditetsillamående. Om du orkar kan du ju testa med postafen eller armband mot åksjuka innan du ber om lergigan comp, eller du kanske redan har gjort det?

Kan vara bra att fråga om kaffet dock, kanske ska man undvika det? För mig är kaffedrickandet historia, redan veckan innan jag plussade började kaffet smaka äckligt!

Jag är sjukskriven så jag går inte ut så mycket, men när jag måste åka tunnelbana har jag en liten plastpåse i handväskan om ifall att jag inte skulle hinna till en toalett eller papperskorg.

• CarinElisabeth

Hej! Har inte orkat vara så aktiv på ett tag, mår fruktansvärt illa hela tiden :( äter lergigan comp och det hjälper till viss del. Är hemma och är sjukskriven nu. 6+0 idag.

Är det någon mer som har blivit väldigt känslosam? Jag är ganska lättrörd i vanliga fall (folk som dör på tv, skadade katter etc) men nu är det väldigt mycket! Började titta på en tv-serie som heter Call the midwife på Netflix, den är lite puttrig och lite drama och lite lagom typ. Tänkte jag skulle frossa lite i förlossningar.... såg väl första säsongen utan särskilt mycket tårar, men nu! Lipar nästan hela tiden! Även om det bara är "vi gjorde en överraskningsfest till dig för vi tycker så mycket om dig"-avsnitt.... Någon mer liten lipsill där ute?

• CarinElisabeth

Ja, det var lika bra att berätta för chefen med en gång. Förstod ju att det inte finns en chans att jobba när jag kräks upp till tio gånger om dagen. Men min chef tog det jättebra, blev så glad för min skull, kramades och blev lite tårögd t o m! Jag har varit tvungen att berätta för några eftersom jag ju inte kan vara hemma med "maginfluensa" hur länge som helst...

Blev sjukskriven i två veckor, det är denna vecka ut. Ska tillbaka och prata om fortsatt sjukskrivning denna vecka. Det var inga problem, läkaren såg direkt att jag är ganska skakig eftersom jag ju inte får behålla så mycket. Kämpar på med vätskan för att inte bli uttorkad.

Haha, känner igen den där blicken man får när man ser bebisar :)

Svar på tråden 32+ första barnet, BF juni -17, följas åt?