Anonym (skuldbeläggning) skrev 2016-10-07 22:32:07 följande:
Hon sa inte att hon var bajsnödig,hon sa att hon var JÄTTEbajsnödig och du berättar att det tog ovanligt lång tid hem. Så du får tro på de som säger att det här är 'såklart' - det som hände får du ta på 'ditt konto'.
Kan vi inte vända på på resonemanget, är det vanligt att en vuxen förälder inte ser till att få iväg barnen på muggen då de säger att det är brådis utan istället kör extra länge?
Tror ni att det är något fel på föräldern som inte lyssnar på barnet, det brukar väl vuxna föräldrar göra.

Jag kan för all del känna skuld i detta, men det var inte riktigt det tråden handlade om. Det handlade mer om detta var en sak som kunde hända eller om det kan finnas en bakomliggande sjukdom. Jag har aldrig hört talas om ett så pass gammalt barn som bajsar på sig när det inte är diarré.
Anonym (Shit-attack) skrev 2016-10-07 23:16:39 följande:
Hur lång tid tog det från att hon sa att hon var bajsnödig till hon bajsade ner sig?
Jag kan få s.k. "Shit-attacks" att jag måste gå och jag måste gå NU, dock inte så det lett till en olycka, men jag kanske inte heller befunnit mig i en oturlig situation samtidigt som jag fått en shit-attack. Och jag tror inte jag har någon sjukdom.
Skulle det vara en sjukdom som orsakade det så lär det hända igen, och då får du kanske gå vidare med problemet. Men jag tror bara att hon kanske undvikit toalettbesök när hon kunnat gå (alltså tryckt undan bajsnödig-känslan) och sen smög det sig på henne och allt på en gång.
Fast det fungerar inte så. När det är diarré så bajsar man på sig allt på en gång, men när det är bajskorvar så kommer det lite åt gången. Men ja, eftersom det bara hänt en gång så hoppas jag att det betyder att det inte är någon sjukdom.
Anonym (Tess) skrev 2016-10-08 00:52:23 följande:
Vadå för city och motorväg som varken har rastplatser eller bensinmackar?
Inga avfarter till något lugnt ställe med skogsdunge ens?
Trycker de på så trycker de på, finns alltid en gräns för hur man kan hålla sig och de beror på så otroligt mycket varierande saker, taskigt att du inte ens verkade försöka hjälpa henne..
När jag säger "city" så menar jag inte stadskörning med massor av butiker på båda sidorna av vägen, utan motorleder som går genom staden och tunnlar. Det går tyvärr inte att öppna dörren och sätta sig på vägen där. Plus att det var fredag kväll och extra mycket köer.
Absolut, men när det är fast avföring så brukar även barn kunna hålla sig betydligt längre än hon gjorde. Bilfärden hem tog kanske 1-1,5 timmar.