Inlägg från: Kitwoman |Visa alla inlägg
  • Kitwoman

Kan en 11-åring bajsa ner sig?

Tror det var just som du säger; extremt oturligt.
    Massa bakomliggande tillfällig stress och hon kan ha hållt sig eller tvärtom hunnit bli förstoppad? När hon sedan var i trygghet med dig så slappnade hon av och då hände det.

Jag tror du kan se det som en engångsföreteelse. Upprepar det sig så kika på omständigheterna runtomkring.
    Någon sjukdom tror jag icke på!

• Kitwoman
    Anonym (obildad) skrev 2016-10-07 21:43:58 följande:
    Kan en bakomliggande förstoppning göra att trycket blir värre? Låter som att förstoppning gör att det blir svårare för bajset att komma ut. Men som sagt, jag vet inte.

Hoppas inte!
    nnnnnnnn skrev 2016-10-07 21:36:51 följande:

Håll koll, men för att svara på frågan så är det ganska vanligt att träning sätter fart på magen. Så det är inte konstigt att man måste gå på toa efter en träning, när man hunnit vara lugn ett litet tag.

Googla: träning sätter fart på magen
    eller liknande så ser du att det finns många som skrivit om detta. Framför allt som tips för att undvika förstoppning, men det sätter fart på magen även om man inte är förstoppad.

Men så väldigt vanligt är det väl inte att ett så stort barn inte klarar av detta, eller hinner säga till att bilen ska stanna så barnet kan gå ut i buskarna någonstans. Så håll koll! På riktigt!

Ja, fast det är ju inte första gången hon är på cheerleadingträning och åker med mig hem i bilen. Hon sade såklart till att hon var jättebajsnödig, men vi kör i city så det går inte att bara hoppa ut och sätta sig i en buske tyvärr.
    Ja till slut blir det ju ett himla tryck. Spelar ju ingen roll att det sitter som en propp längst ner. Nyp om en vattenslang och sätt på vattnet så sprutar det tillslut ändå.
    Så sa min läkare när jag trodde att jag skulle få börja spy innan jag kunde bajsa igen när jag var förstoppad.
Svar på tråden Kan en 11-åring bajsa ner sig?