• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 13:51:57 följande:
    Skönt att höra! Vet du hur snart äl-stickan blir negativ efter att ägget släppt?
    MIna börjar bli svagare direkt dagen efter när ägget väl släppt. Så är det fortfarande positivt så sitter det ju kvar än. 
  • Thorax

Det börjar närma sig för många nu med BIM, jag håller alla tummar för er :)

Själv är jag så nojjig. Är mer nervös för ett minus än vad jag är för mensen även om det skulle innebära samma sak haha

Så kommer förmodligen snällt vänta tills surtanta röd kommer om man vågar testa eller inte. 9 dagar kvar så känns som en evighet

• anna7607

Då jag bara har mobil får någon gärna skriva in mig på listan.

Bim 22nov försök nr 18. Två mf

Tack för hjälpen om nån kan.

• Bakmamma
    Nykär15 skrev 2016-10-27 13:42:26 följande:

Eftersom det är hela 6 dgr kvar till BIM så skulle jag snarare gissa på nidblödning om du har koll på exakt när din ÄL var vill säga. Mensen kommer nästan alltid i relation till ÄL, kan  snarare vara ÄL som kommer senare.Håller tummarna! Om det var ägget som fäste så bör du nog vänta iaf 4 dgr innan du testar för att det ska kunna visa nåt. 

Ja vi har legat varje dag sen mensen var slut så vi missar iaf inte ÄL  har ÄL-flytningar nu med så gissar det blir ÄL ikväll eller i morgon senast. 

Om du fortfarande har positivt så har ju ägget inte släppt ännu så då är det ju inte försent om ni ligger ikväll och sen säkrar upp med i morgon 

Jag har aldrig haft koll på när min mens ska komma utan den har bara dykt upp. Dock tror jagat den är regelbunden men är inte säker. Enligt min app så tror jag att ÄL enligt appen stämmer då jag tycker att det stämmer med mitt sekret. Men vet dock inte riktigt när mensen kommer att vara beräknad men då äl verkar stämma så hoppas jag att även appens beräkning av mensen stämmer. Hoppas så innerligt.
  • anonymis3ns

Som jag tidigare skrivit har jag beräknad ÄL nu på lördag, men fick:

i tisdags blinkande gubbe (hög fertilitet) på CB avancerat ägglossningstest
    blinkande gubbe (hög fertilitet) igår morse på CB avancerat ägglossningstest
    positivt streck på sticka igårkväll
    fast gubbe (maximal fertilitet) imorse på CB avancerat ägglossningstest
    positivt streck på sticka kl. 11 idag 
    samt fortfarande positivt på stickan nyss (kl. 18)

För visst ser alla tre test positiva ut? (de två första har givetvis torkat, men var positiva inom testtiden). Har inte haft någon temphöjning än heller, misstänker att den kommer imorgon.

Betyder detta att min ägglossning fortfarande inte skett? Hur nära tror ni att den är? Min kille kommer hem från resa inatt, så ska få till det inatt samt imorgon. Vad tror ni om mina chanser?

Har BIM 12/11, vill ha något att vara hoppfull inför i annars så tråkiga november.

Kram på er!
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-10-27 14:03:44 följande:
    MIna börjar bli svagare direkt dagen efter när ägget väl släppt. Så är det fortfarande positivt så sitter det ju kvar än. 
    Tack för info! Vad tror du om mina tester i mitt nyligen skrivna inlägg?

Är din äl här nu?
  • Thorax

Någon som vet hur man ska göra.

Jag är inbokad på cellprov den 1/11, har bim den 6/11, bör jag boka om tror ni eller är det ingen fara?

Känns olustigt att de ska in och gräva där

• Heineken86
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 18:26:53 följande:

För visst ser alla tre test positiva ut? (de två första har givetvis torkat, men var positiva inom testtiden). Har inte haft någon temphöjning än heller, misstänker att den kommer imorgon.

Betyder detta att min ägglossning fortfarande inte skett? Hur nära tror ni att den är? Min kille kommer hem från resa inatt, så ska få till det inatt samt imorgon. Vad tror ni om mina chanser?

Har BIM 12/11, vill ha något att vara hoppfull inför i annars så tråkiga november.

Kram på er!

Du skrev innan att ni hade sex i måndags. Eftersom simmarna kan överleva flera dygn så borde det förhoppningsvis finnas några levande kvar fortfarande. Det är ju inte för inter som de säger att man ska ligga var 2-3 dag för störst chans. Om ni har sex ikväll blir det ju var tredje så du borde ha dugliga simmare fram tills ni ligger ikväll. Med andra ord så låter det inte som att du har missat ÄL oavsett. :)
  • sweetcandy
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 18:26:53 följande:

Kram på er!
    God chanser skulle jag säga :D då borde ägget släppa inom 24-48h så kör på!!
  • sweetcandy

Nu har jag slutat blöda efter mitt missfall och gravtestet visade åter igen ej gravid! Så nu borde kroppen fått ur sig allt!!

Ni som haft MF, när har ni haft mens eller ägglossning igen efter?
    Jag brukar ha en cykel på mellan 28-35

Svar på tråden BIM november 2016