• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Clefairy

Hej alla!

Jag hade mest troligt min ägglossning i helgen/början av veckan, och vi hade sex. Nyss när jag var på toa så märkte jag att det var lite rosa på pappret, har ingen historia av att plötsligt ha rosa mitt i cykeln. Började tänka på nidblödning, tror ni det skulle vara möjligt? Det var alldeles lite, bara en hint, men det fanns inte där i förmiddags... Jag hade inte trott på denna månad, trodde att vi skulle missa äl, men nu började hoppet gro lite i mig...

Har någon erfarenhet av nidis? Hade rätt blöta flytningar också, så att trosorna var blöta.

• Nykär15
    Clefairy skrev 2016-10-28 13:47:28 följande:

Hej alla!

Jag hade mest troligt min ägglossning i helgen/början av veckan, och vi hade sex. Nyss när jag var på toa så märkte jag att det var lite rosa på pappret, har ingen historia av att plötsligt ha rosa mitt i cykeln. Började tänka på nidblödning, tror ni det skulle vara möjligt? Det var alldeles lite, bara en hint, men det fanns inte där i förmiddags... Jag hade inte trott på denna månad, trodde att vi skulle missa äl, men nu började hoppet gro lite i mig...

Har någon erfarenhet av nidis? Hade rätt blöta flytningar också, så att trosorna var blöta.

Jag har haft det två av de fyra gånger jag varit gravid. Stämmer ju i tiden då jag brukat få det runt 5-7 dagar efter ÄL - håller tummarna för dig!

Mina nidblödningar har varit runt en 5-krona i storlek, ljusrosa, man ser det är blod men utspätt av blöta flytningar. 

• Mandypandy90

Detta är dagens ÄL tester. Om vi nu utgår från att den i mitten(tagen 10.00 idag) är så nära fullt utslag som jag kan få. När sker då ÄL? Ikväll eller imorgon? Tacksam för hjälp!:):)

• Nykär15
    Mandypandy90 skrev 2016-10-28 14:06:51 följande:

Detta är dagens ÄL tester. Om vi nu utgår från att den i mitten(tagen 10.00 idag) är så nära fullt utslag som jag kan få. När sker då ÄL? Ikväll eller imorgon? Tacksam för hjälp!:):)

Då hade jag räknat det i mitten som positivt, då inträffar ju ÄL inom ett dygn säger de, så snart du har svagare så ska ju ägget ha släppt. Så sex bör man ju ha omgående i ditt fall tänker jag. Tar ju en stund för dem att simma upp till ägget. Men utgår från att ni haft sex redan inför äl så då borde det vara lugnt. 
  • Kåtisroinen

Kan tyvärr inte svara på när, men tänkte på en annan sak. Ni vet att man efter 30 min efter testet inte längre kan lita på det som står. Alltså efter 30 min kan resultatet ändras o det som står stämmer inte. Så en sån här lir är jättesvårt ftersom man inte vet hur länge testet legat o hur det såg ut när det var nytt. Försöker vara hjälpa, så tolka det inte som klagomål eller så :)
  • Mila

Det sista är inte klart. Du måste vänta tills ränderna är borta innan du har resultat.

När det är positivt släpper ägget cs 12-72 timmar erfter
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Persicca

ÄL+6 idag och jag börjar känna som att har har en cysta på äggstocken. Så det böir nog inget denna månad :/. Får försöka igen nästa månad :).

Svar på tråden BIM november 2016