• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mirabelle24
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-03 14:07:36 följande:

Jag har det nästan likadant idag...(inte med tempen för den har jag inte koll på, men det andra känner jag igen) Har haft en sån gräslig molvärk i ca 1 vecka, frusit och mått lite småilla till och från. Har också varit rätt svullen om magen men det brukar jag vara innan mens. Men idag känner jag absolut ingenting. Hade faktiskt börjat hoppas även om man försöker att inte tänka på det. Men får väl tänka att så länge mensen inte kommer så finns hoppet. Har BIM 6-9/11. Vilket datum hade du? Är det ditt första barn? :)

Ja alltså som man velar fram och tillbaka! Hemsk tid detta mellan ÄL och bm... :(

Jag har bim 9/11! Och det är första barnet. För dig då? :)

Tänk att man gått runt och trott att vartenda sex utan skydd leder till barn, haha! Om man ändå hade vetat hur svårt det kan vara..
  • 2017 bebis
    Marie357 skrev 2016-11-03 21:33:30 följande:

Jag har kollat med VUL. Jag hade 3 - 4 äggblåsor som var stora för att släppa

Ok!! ????????????
  • 2017 bebis

Jag har min bim den 18/11! 6:e försöket här!! Jag håller tummarna för er alla och självklart för mig också!!

• EmelieAnnas

Jag har bim 10/11. Försöker bli gravid med andra barnet. Hoppas på många plus här i tråden. Lycka till ????

• Sunflower95

Jag tog ett graviditetstest nu på kvällen, bim-1, och fick starkt negativt. Så nu har jag tappat all hopp om att få ett + inom kort.

• 1994

Hoppar in här !
    BIM idag 4:e eller imorgon 5:e
    Gjorde ett test igår morses och fick neg.
    Inga kvalitetsstickor utan testlagrets billiga .. lite Molvärk men ingen mens än , hoppas på tur denna månad o har den inte hunnit komma innan kvällen köper jag ett clearblue digital för att va helt säker !

5:e försöker här nu !

• AlexSthlm

Första inseminationsförsöket igår! Nu är det "bara" att vänta i två veckor och hoppas på det bästa! Vi fick med oss ett test från Storkklinik med testdag 18/11. Det känns just nu som att tiden kommer gå supersakta men rätt som det är är det väl testdags!!

• SBernin

Hade Bim i tisdags och mensen kom som ett brev på posten på dagen tyvärr. Så blir till att ta nya tag och försöka med nästa ÄL. Mot försök 2!! :)

Lycka till alla, många som har BIM kommande dagarna nu :)

• Nykär15
    Marie357 skrev 2016-11-03 21:33:20 följande:
    Jag har kollat med VUL. Jag hade 3 - 4 äggblåsor som var stora för att släppa

Ofta mognar ju kroppen flera men bara ett släpper och de andra går tillbaka. Jag hade jättemånga mogna på VUL sist, men kroppen släppte ändå inte ett enda. Så det är ingen garanti för att de är mogna. Och oftast släpper som sagt bara ett av dem.

• Anonym (försiktig)

Hej alla,
    Jag smyger med i tråden. Vi har försökt länge nu, över 1 år, sedan mf i augusti 2015. Jag har oregelbunden mens och oregelbunden äl så gyn har förvarnat oss på att "inte hoppas på för mycket". Vi försöker ta det som det kommer, utan att bli för stressade, men det är väldigt svårt.

Men igår fick jag + på äl-stickan! Nu vet jag inte hur mycket jag törs lita på det, men man börjar ju hoppas även om man inte borde, och smiter med i den här tråden.

Jag har läst de senaste inläggen, men inte alla (lite för många ). Finns det fler här inne som har det lite trassligt med kroppen?

Svar på tråden BIM november 2016