• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-05 18:53:54 följande:

Hur tidigt kan man testa? Har Bim 13/11 men är sååå otålig och vill veta nu! Dock så känner jag inga tecken så något säger mig att mensen kommer att komma som ett brev på posten. Men man hoppas ju verkligen såklart.

Jag har också BIM 13/11 :D jag tänker vänta tills dess, dels för att jag vill testa med sambon o vi ses bara på helger, o dels för att det är fars dag o det tycker jag var lite kul! :P dessutom är det en bra övning för psyket tycker jag, o för självkontrollen. Skadar aldrig för mig att träna på lite ;) sen tänker jag lite såhär, det är dyrt med test för det första. För det andra så är det ingen som blir glad av ett negativt test! Än mindre två! Om man testar nu kanske man får negativt, men då vet man ju att det var så tidigt så man får testa igen närmare BIM. Och har det då verkligen inte blivit något så kommer det ju vara negativt den gången med :( jag träffar nog hellre tant röd än får ett negativt test faktiskt, känns inte som ett lika stort misslyckande på något sätt, även om det betyder exakt samma sak :P

Se det positivt: idag är det BIM-7 :) vi kan räkna ner ihop :D
  • Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 00:20:30 följande:

Jag är på BIM-7. Testade imorse(vet att det är för tidigt) men neg. Men har ändå en känsla denna månad att det kan vara något. Hur som helst.

När jag och min man hade sex precis så märkte jag efteråt att jag hade blödit lite. Ursäkta äckliga detaljer men jag gick på toa, han hade kommit i mig och när jag kissade då så kom det liksom en femtiörings blodklick i toan. Vad kan detta bero på? Har aldrig fått så innan under sex...

Det låter som en nidblödning o har nog inte så mycket med sexet o göra :) positivt tecken :D
  • fruH92
    FridaE93 skrev 2016-11-06 01:12:36 följande:

Hej på er! Hoppar in här då jag är på BIM+4. Har haft väldigt ömma bröst i över två veckors tid (har nästan alltid det innan mensen börjar) de senaste dagarna har även toalettbesöken ökat kraftigt så idag kunde jag inte hålla mig längre så köpte Apotek hjärtats gravtest och jag bifogar bild. Ser ju onekligen väldigt positivt ut :) men är det någon som har erfarenhet utav deras egna test, är dom pålitliga? Har bestämt mig för att köpa ett CB digitalt imorgon men vill gärna höra om någon vet lite om dessa test från apotek hjärtat :)

Åh, stort grattis!!! :D
  • fruH92

Uppdaterar lite. Är på BIM+5 & inte ett spår av mensen, negativa gravtest. Senast på det digitala jag tog för 5 minuter sen :( trodde jag skulle få mensen inatt då jag kände en del värk & spänningar men nope. Har funderat på att åka in till sjukhuset & be dom kolla vad som händer. För om mensen är sen & jag inte är gravid... Vad är det då? :(

• ohhello
    fruH92 skrev 2016-11-06 09:08:18 följande:

Uppdaterar lite. Är på BIM+5 & inte ett spår av mensen, negativa gravtest. Senast på det digitala jag tog för 5 minuter sen :( trodde jag skulle få mensen inatt då jag kände en del värk & spänningar men nope. Har funderat på att åka in till sjukhuset & be dom kolla vad som händer. För om mensen är sen & jag inte är gravid... Vad är det då? :(

Du kan ha haft ÄL lite senare, då blir mensen lite senare och det är helt normalt. :)
  • Anonym (Jajjo)
    Mirabelle24 skrev 2016-11-03 23:06:12 följande:

Ja alltså som man velar fram och tillbaka! Hemsk tid detta mellan ÄL och bm... :(

Jag har bim 9/11! Och det är första barnet. För dig då? :)

Tänk att man gått runt och trott att vartenda sex utan skydd leder till barn, haha! Om man ändå hade vetat hur svårt det kan vara..

Ja visst är det. Jag har ju kanske bim idag (räknat 14 dgr efter ägglossningen som kom några dagar tidigare denna månaden.) Eller så jag har bim 9/11 om det kommer som vanligt. Ingen mens ännu. ... men har lätt mensvärk så det känns som att den kommer snart. Har haft molvärk senaste veckan ifs. Har även mått så grymt illa senaste veckan, mest på kvällarna, men igår kväll kände jag ingenting så jag känner mig inte så hoppfull just nu.

Det är mitt andra barn, har en son på 2.5 år :) men han kom efter första försöket så vi var lite bortskämda och trodde fortfarande att det var så enkelt fram till nu :P dessutom hade jag bestämt mig för att inte hålla på och känna efter utan att inte tänka på det förändrar mensen blev sen...... det gick ju bra det, haha!

Håller tummarna att den jä**a tanten håller sig borta för oss båda :)
  • fruH92
    ohhello skrev 2016-11-06 09:10:56 följande:

Du kan ha haft ÄL lite senare, då blir mensen lite senare och det är helt normalt. :)

Får väl hoppas det är något sånt... Myste ju till det även efter ÄL så kanske tog sig då istället ;)
  • kvinna29årskåne
    ohhello skrev 2016-11-06 09:10:56 följande:

Kan vara äl som har blivit försenad och därför har mensen också blicit det. Min mens var två veckor försenad, Negativa tester och jag trodde något var fel. Men plötsligt kom den ändå meb jag förstår din oro
  • Mandypandy90
    Kåtisroinen skrev 2016-11-06 07:41:38 följande:
    Det låter som en nidblödning o har nog inte så mycket med sexet o göra :) positivt tecken :D
    Ja, det kanske det var då... :) då är det inte så konstigt heller att jag testade negativt igår. Hoppet finns ännu! För visst är det så att hcg först börjar produceras i kroppen efter ägget fäst? :) när har du BIM? :)
  • Heineken86

Jag uppdaterar också lite.. Är på cykeldag 36 och inga spår efter mensen. Spända bröst på morgonen men i övrigt inga symtom. Kommer nog testa mig igen i början av veckan.

Svar på tråden BIM november 2016