• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    Mandypandy90 skrev 2016-11-06 22:44:22 följande:

Precis. Har hört om massa som inte känt något alls förrän plus! :)

Jag har inte känt nått innan plus på mina tidigare graviditeter. Först några veckor efter plus har jag känt av tröttheten man har i början, men det har sen varit enda "krämpan" under båda graviditeterna. Många symtom borde man ju rent logiskt inte ha i början eftersom de hänger ihop med att magen är stor, typ andfåddhet och kissa ofta m.m. Fast folk säger sig ju ha det sp vad vet jag. :) tänker mest att det är skönt att slippa känna olika symtom så man kan få känna sig som vanligt och må bra. :)
  • waattos

Nu inatt/kväll mådde jag illa som fan, och när jag skulle borsta tänderna börja jag spy... antingen så är det en liten rackare där inne eller så har jag åkt på vinterkräksjukan :D

För övrigt BIM-2

• Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-06 22:27:28 följande:

Låter ju som bra tecken i alla fall :)

Hade ont i brösten men det gick över och nu känner jag ingenting förutom enorm trötthet men det tror jag också kan ha att göra med att det varit stressigt på jobbet. Precis som du säger så vill man ju inte hoppas för mycket och för mig känns det typ kört eftersom jag inte "känner" något. Men hoppas verkligen ändå på plus för oss båda.

Är det första barnet för er?

Som någon skrev, det behöver absolut inte vara kört! Tror egentligen det är bättre att inte känna något, inbillar mig att man får en lättare graviditet då, utan massa illamående o sådär. Vet inte om det stämmer dock :P jag håller tummarna för oss :D

Idag är det BIM-6 Woop woop! :D
  • Kåtisroinen

Och ja, det är vårt första barn :) första försöket på första barnet! Såå efterlängtat <3

• Heineken86

Cykeldag 37 och fortfarande negativt test. Men mina bröst är väldigt spända på nätterna och morgonen sen en vecka tillbaka och det har aldrig hänt förut. Jag blir verkligen inte klok på det här.

• Madfih072

Bim enligt mig idag och ingen tillstymmelse av någonting... Bim på onsdag enligt appen. Hoppas ju såklart det är idag men tänker inte testa något förrän torsdag. När jag var gravid med första barner så fick jag nidis så då förstod jag. Nu inga symtom på något och snustorr där nere. Någon som varit gravid och haft det så?

• Heineken86
    Madfih072 skrev 2016-11-07 07:09:41 följande:

Bim enligt mig idag och ingen tillstymmelse av någonting... Bim på onsdag enligt appen. Hoppas ju såklart det är idag men tänker inte testa något förrän torsdag. När jag var gravid med första barner så fick jag nidis så då förstod jag. Nu inga symtom på något och snustorr där nere. Någon som varit gravid och haft det så?

Jag är också snustorr. Om jag är gravid eller inte återstår väl att se, men lutar ju mot inte.
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-07 06:15:05 följande:

Och ja, det är vårt första barn :) första försöket på första barnet! Såå efterlängtat <3

Kåtisroinen skrev 2016-11-07 06:14:03 följande:

Som någon skrev, det behöver absolut inte vara kört! Tror egentligen det är bättre att inte känna något, inbillar mig att man får en lättare graviditet då, utan massa illamående o sådär. Vet inte om det stämmer dock :P jag håller tummarna för oss :D

Idag är det BIM-6 Woop woop! :D

Nej det är väl så men man vill ju så gärna känna något för att vara mer "säker" :) Men det är bara att vänta ut tiden.

Jaaaa -6 idag det närmar sig. Håller verkligen tummarna för oss :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-07 09:38:58 följande:

Nej det är väl så men man vill ju så gärna känna något för att vara mer "säker" :) Men det är bara att vänta ut tiden.

Jaaaa -6 idag det närmar sig. Håller verkligen tummarna för oss :)

Tycker det blir lite bättre för var dag som går. Det blir liksom lite lättare att inte tänka på det jämt! Tråkiga är att denna veckan har vi mycket eget arbete i skolan, det är så mycket svårare att fokusera och inte tänka på bebisar hela tiden när man måste sitta o jobba själv. Och så kan (=vill) man ju inte berätta för någon heller, även om man nästan spricker haha :P men men... det kommer går bra!
  • ostbollan

Hej hoppar gärna in här jag också. BIM 23/11, Tog ut hormonspiral 24/10.
    Beräknar ägglossning nu i dagarna, tog ägglossningstest CB dubbel hormonindikator, visar blinkande gubbe idag(=hög fertilitet). Dags för gos-time  :D

Svar på tråden BIM november 2016