• Marie357

Pergotime Hösten 2016

Nysig skrev 2016-10-28 11:43:11 följande:

Varit på vul och fick en ny läkare då den andra var fullbokad. Hon hittade TRE mogna, lika stora äggblåsor på ca 20 mm (och två mindre) som hon trodde skulle släppa när som helst. Vi hade sex igår så nu är det bara att hålla tummarna för att inte alla tre blir befruktade. Hon sa att vi absolut inte skulle försöka mer. Väldigt nervöst. 
    Läkaren jag var hos i tisdags hittade bara 2 och sa inget om avhållsamhet.. 

Jag var på VUL i onsdags och jag har ätit Letrozol. Denna omgången (2:a) så var jag nu på dag 12 där. Då hade jag 3 ägg som han mätte mellan 17 & 15 mm och sedan hittade han även ett 4:e som han inte mätte. Men han rekommenderade oss att inte ha sex men att vi fick göra som vi ville men att vi ska veta om riskerna och om det blir 3 eller fler måste vi göra fosterreducering.

Men vi får se.. Hade sex dag 13, 15, 16 & 17

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-01 20:31:31 följande:
    Lite som jag då! Bortsett från att vi inte vågat ha sex.. Tänker ni att sannolikheten är så liten? Ångrar nästan att vi inte kört på.. Testade o fick glad gubbe i söndags så som jag förstod det ska jag ju haft ÄL nu.. men har inte märkt nåt, tycker jag borde märka av en flytning tex. Varit extremt öm i magen, gjort ont att gå och sitta.

Vi chansar. Läste någonstans att bli gravid är ca 25%, men att det ska bli flerbörd ökar det bara till ca 30 % så ja. Visst är man orolig lite så här i efterhand att det kan bli trillingar, men blir det så blir det och då får vi gå vidare med det då..

När i söndags fick du det? Jag har aldrig någon flytning, men hade superont i magen i lördagskväll, knappt röra mig. Fick positivt under fredagen.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-02 09:00:00 följande:
    Jag fick glad gubbe i söndags morse. Även i måndags morse. Testade mig inte igår då vi ändå inte får försöka men "råkade" ha sex igår kväll, trots förbudet, och när jag testade ÄL imorse så hade jag bara en rund ring.. Hade också superont i söndags och måndags. Kunde knappt gå, sätta mig gjorde verkligen jätteont.. 

Hoppas det tagit sig för dig!!!
    Kanske kommer tänka som du nästa gång om det blir likadant då.. Nu har vi ju visserligen kört ändå men inte på de mest kritiska dagarna. Vill verkligen att det ska funka med bara tabletterna. Vi har inte bott tillsammans i två år än så är inte berättigade ivf så... 

Finns det någon regel för IVF? Vi har sagt att vi inte är beredda att gå så långt eftersom jag ändå har blivit gravid innan, men nu är det ju med ny man så vi får se om vi får göra ett spermietest på honom...

Okej men ni hade ändå sex igårkväll.. kanske hade det tagit sig.. Det är bara att hålla tummarna..

Nysig skrev 2016-11-02 09:01:10 följande:
    Det låter ju väldigt hoppfullt! Så kul att det tagit sig för dig!
    Känns så märkligt att en inte ska märka det på annat vis än ont i magen.. Var tar äggen vägen liksom!!

Vad menar du med vart äggen tar vägen?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Idag träffade jag min syster som berättade att hon hade drömt om mig i natt. Om att jag var gravid med tvillingar, men dock med mitt ex...

Hon vet ej om att vi försöker..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-03 21:46:31 följande:
    Vad roligt!!! Jag håller tummarna för att det blir en sanndröm!
    Jag med, eller iallafall 1
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-05 18:25:54 följande:

Har ni koll på hur tidigt en kan testa om det gått vägen?! Jag har haft så oregelbunden mens så vet ju inte när jag borde få mens.. Blir cykeln ett visst antal dagar av pergotime?! Vill testa NU! Går runt och känner efter redan och det gör en tokig !

Mot en normal cykel sägs det att en pergotime cykel blir lite längre. Jag har haft typ 30-32
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-06 21:10:17 följande:
    Spännande!!

Jag har varit svullen och lite öm i magen och har mycket flytningar.. mått illa idag. ÄL +7 Tycker det är jättejobbigt att gå och känna efter såhär och bygga upp förväntningar men helt omöjligt att inte känna efter!!!!
    Jag har normalt med flytningar, men det är just denna ömheten jag känner.. Illamående inget alls...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-07 09:18:51 följande:
    Ska försöka att inte tänka eller läsa mer om det innan jag kan testa i helgen. För visst kan en väl testa ett par dagar innan Bim, eller är det bara onödigt?! Vill ju egentligen testa redan idag...
    Man kan testa ett par dagar innan, men då är det också typ 50% chans att det blir positivt om du är gravid..
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016