• Marie357

Pergotime Hösten 2016

Nysig skrev 2016-11-09 07:06:52 följande:

Mina bröst gör väldigt ont och är jättetäppt utan att va förkyld (?!?) men det som är mest påtagligt är att kaffe, som jag vanligtvis älskar smakar såååå illa.

Är jag inte gravid nu funderar jag på om pergotime gör stt en har mer hormoner i kroppen och att ens pms därför blir kraftigare?! Eller är det bara skengravidititet kanske..

ÄL+10 idag. Cd 27. Funderar på att våga testa imorgon.. Ska iväg på släktkalas hela helgen o vore sååå skönt att veta innan.

Hur går det för er?!

Igår var det 3:e eftermiddag/kvällen som magen var svullen och bubblig. Mina bröst gjorde ont i de hade mer blåa ådror.

Men testade igår 40 minuter efter att jag hade varit på toaletten sist, och detta var på eftermiddagen när jag var på dag 9 - 10 efter äl.. Negativt, så nu väntar jag till helgen..

Men samtidigt som jag är säker är jag lika osäker..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-09 11:52:25 följande:
    Exakt; samtidigt som jag är säker är jag lika osäker. 
    Låter som jag borde vänta ett par dagar till med att testa då.. Köpte CB test idag och det står på dom att man kan testa 5 dagar innan BIM men... 
    Jag håller tummarna för dig!!!

Detta suger, kan inte minnas att jag var likadan med de andra barnen.. eller var jag? Så himla länge sedan. Ja vänta, det är bättre...

Tack det samma..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-11 08:06:53 följande:
    Jag fick en ny läkare på mitt andra vul den här kuren, bara för att "min" inte hade någon tid den dagen. Gillade henne mycket bättre. En kvinna i 50 års åldern som kändes mycket "modernare" och var väldigt mycket mer kommunikativ än honom jag träffade första gången. Han missade ju även två äggblåsor på sin undersökning. 
    Hon tyckte dels att min kille skulle testas redan nu och att Letrozol, enligt hennes erfarenhet, gav färre biverkningar. Dessutom så ska ju Pergotime utgå i Apotekets sortiment.. Låter ju bra men känns ändå segt innan en testat. Biverkningar kan ju slå så olika.. 

Har bestämt oss för att testa imorgon bitti. Är då på ÄL +13 och CD 30.. Vet inte när jag har BIM men har förstått det som att runt 30 dagar är rätt vanligt..? Är ju van med min PCO att ha väldigt oregelbunden cykel.. 
    Har sjuk nästäppa men känner noll andra förkylningssymptom, mina bröst är väldigt hårda och svullna och jag har NOLL kaffesug. Räknar iskallt med mens den här gången ändå... 

Pergotime körde jag med alla mina andra 3 barn, men Letrozol ska vara den nya grejen liksom..

Här mår jag värsta illamåendet i 2 dagar, har varit gasig och svullen i magen i början av veckan... Öm i tuttarna.. Men testade negativt idag.. är på dag 27, men det kanske var för tidigt, men räknar kallt med mensen nu... har den inte kommit innan nästa lördag så testar jag kanske..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Fortfarande ingen mens, men fick lite ljuusrosa på pappret i morse när jag torkade mig för jag tog i (hård i magen) så då var det inne ifrån slidan så att säga det kom lite. Så här gjorde det även förra månaden när jag fick mensen senare. Dock brukar jag ju alltid vara lös inför mens..

Tuttarna ömmar ännu (det gör de aldrig när jag ska ha mens) och molvärk i korsryggen och det känns som mensen ska komma hela tiden, men inget ännu..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Min mens kom idag cd 34, så min cykel blev på 33 dagar.. ringt gyn med så för att kolla då jag ska gå ner i dos ifrån dubbel till enkel. ska vara där den 28/11

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-11-17 20:44:43 följande:

Vad tråkigt.. Hoppas det känns ok. Jag var inne på vul idag och då hittades en cysta så jag får inte ta varken pergotime eller letrozol den här månaden. Känns väldigt tråkigt men läkaren trodde att det inte var omöjligt att jsg fick en egen ÄL av mig själv trots allt så får väl hoppas på det.

Får hålla tummarna att det ändå blir något då. Jag har tagit sista enkla letrozolen så får vi se vad som händer. Men nu har jag fått lite problem vid min klitoris.. Ont och kliar. Funderar på om det kan vara svamp efter mensen nu..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-11-23 20:59:56 följande:
    De kan absolut vara svamp de sa min gyn till mig när jag tog första kuren Pergo och också fick de. Tror han sa att de var för de blev ökat hormon och de kunde skapa obalans.

Var hos gyn igår efter att ha ätit pergotime i 7 dagar. Där var en äggblåsa på 14 mm och allt såg bra ut så han rekommenderade att ha roligt fredag & söndag minst då ägglossningen borde ske i helgen. Vet ni om man kan testa med ägglossningstest för och få reda på det eller de blir missvisande när man ätit Pergo ?

Ska tillbaka till gyn på måndag för att se så äggblåsan släppt.. men vi ska även prata om ivf då eventuellt.

Jaså okej ja men då så.. Ska til gyn på måndag så då får han väl kika lite också. 

Jag testar med älstickor nu

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    zion skrev 2016-11-24 22:34:56 följande:

Fortfarande ingen mens eller någon mer rosa flytning, blir så förvirrad och besviken på inget händer vare säg det är positivt eller negativt. Men men bim imorgon så kanske vaknar till ett blodbad:p

Detta är vårat första försök. Dottern som blev till med pergotime är 2 år och vi har varit oskyddade sen hon föddes.

Min gyn läkare sa att vi försöker med pergotime och sen när det slutar säljas så blir det letrozol men jag har 4 förpackningar pergotime hemma så det blir väl minst 2 omgångar till.

Vilket försök är ni på? Barn sen innan?

Jag är nu denna månaden på försök 3 med min nya karl. Jag har 3 barn sedan innan där nr 1 blev till på första kuren, nr 2 blev till i paus mellan kurer och min lille son som blev till på 3:e kuren:

Jag var ju hos gyn igår, och för att kolla om det hade blivit någon äggblåsa på min enkel kur på lettrzol. Och japp nog hade det, han var så nöjd när han hittade "bara" en blåsa jämfört med mina 4 st förra månaden, men sedan tittade han en gång till och nog fasen fanns det 2 st. De var lika stora på varsin äggstock.. Men det var okej sade han så nu är det bara på det. Blir det inget denna månaden tycker han att vi ska ta en paus för mig och sedan skriva remiss för spermaprov för sambon.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-11-29 20:34:32 följande:
    Välkommen in i tråden :) men de är ju bra du får ägglossning med Pergo nu ska du bara hitta när du har det och mysa till det då!

Ja jag har fått spruta en gång men inte denna gången. Då fick jag de när ägget var 20 mm för att starta ägglossningen eftersom den gjorde så de mogna ägget släppte som jag förstod de. Men denna gången fick jag ingen spruta trotts äggblåsan var lika stor som förra gången jag fick den. Men de blev positivt igår via ägglossningstesten så de borde varit igår ju.

Blev det positivt igår så ägglossar man mellan 24-48 timmar senare efter det första positiva äl så att säga..

Här var jag hos gyn i måndags och han sade att vi skulle vila och köra på tisdag och torsdag,dock fick jag ont som fan igår under hela dagen så nu blev det bara sex igår. Förmodligen är det helt kört denna månaden.. Men ska sexa till det ikväll med, men räknar med att det ej blir något.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-12-01 18:37:04 följande:
    Jag testade positivt på äl i måndags så då sexa vi, skulle senat i tisdags med men låg med feber o förkylning så hade ingen lust... & att vi enbart låg i måndags känns inte som de blir ngt positivt plus med ett ligg, borde legat på tisdagen men var helt orkeslös. Men påmtisdag förmiddag på jobb kände jag en molande värk, så kanske släppte ägget då. Vad tror ni om chanserna då om vinlåg på måndag kväll, kan de bli bebis? misstänker att de inte blev något denna gången heller... men hoppas de blir ett plus. Men ska tillbaka på gyn på tisdag för o se så de släppt. Men de borde de gjort väl?

Jadu här hade jag ju älvärk hela tisdagen och hade sex på kvällen, det är den enda gången då gyn trodde att jag skulle få äl någon dag senare.. och sade att vi kunde vila i måndags. I fredags mös vi till det, men tyvärr gick det lite för fort för sambon så satsen hamnade inte där den skulle om vi säger så..

Vi får se vad som händer!

Ja du borde fått äl

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    zion skrev 2016-12-11 23:10:47 följande:

Vul i fredags en ägglossning på 18 fick positivt äl test igår och idag. Sexade igår och idag blev det ett misslyckat försök bara (inte lätt att få till det när ingen av oss har någon sex lust). Får hoppas att det räcker med gårdagens. Men jag har lite funderingar.

Blir äl testerna negativa direkt efter att ägget har släppt eller tar det några timmar /dag innan de blir negativa?

Hur lång tid tar det för spermierna att komma till ägget?

Positivt äl test 3 dagar är det normalt? Eller onormalt? Vad beror det på?

Ja lite funderingar så här på kvällskvisten

Ägglossningstestet är bara positivt om teststrecken är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Detta med spermier är allt ifrån 30 minuter till flera dagar.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    zion skrev 2016-12-13 06:11:32 följande:
    Hade pos äl test igår morse senarr på em så var det negativt så antar att det släppte igår. Så nu är det bara att vänta till bim som blir den 26
    Ägget släpper 18 - 48 timmar efter första positiva ältest..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-12-15 12:25:53 följande:

Åh :( fick precis en brun/röd aktig flytning så mensen lär väl komma som den ska i morgon :( hade hoppats på ett plus ju. Men min sambo sa jag intr skulle deppa ihop så får försöka hålla humöret uppe för hans skull. Men ska ringa KK i morgon o höra om proverna min sambo ska lämna & om jag får lämna de samt om de är lång väntetid till ivf

Hoppas inte utan det kanske bara är en liten flytning och sedan uteblir mensen. 

Jag själv vet inte alls vad jag ska göra? Om jag ska testa eller inte.

Haft tidigare cyklar med Letrozol på 36 dagar och 33. Jag är idag på 29, men enligt gyn som kollade mina ägg senast så sade han att detta blir en 28 dagars cykel. Men om man räknar på min älvärk och när min mens kommit så borde det bli till helgen...
    Men har mått lite illa, lite öm i brösten, lite mensvärk, ryggvärk, huvudvärk, men jag vågar inte hoppas så jag tror jag låtsas som ingenting och väntar in mensen..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    FÅblom skrev 2016-12-15 19:53:56 följande:
    De är mensen, de kom igång ordentligt nu ikväll el de jag tror är mensen behöver tampong i alla fall så då är de mens... ????

Oh håller tummarna för dig, vänta till helgen för skulle du va gravid visas sträcket tydligare då också ju. Så slipper du vara orolig.

Jag hade samma som dig måt illa till o från, varit extremt känslig för dofter och var om i brösten 2 dagar.. så hade hoppats på annat än mens, men inte denna gången heller ???? Men ska ringa i morgon dit vi fått remissen o prata hur vi ska göra med hans spermaprov o så.

Har kvar en kur pergotime så funderar på om jag ska ta en ändå för min gyn har stängt mellan jul o nyår o tror min nästa ägglossning är runt nyår ändå. Men om jag tar tabletterna o kör med ägglossningstest sen borde man ändå kunna köra. Sen tänkte jag fråga honom om letrozol och se hur de funkar för de kanske tar lång tid innan man kommer till på ivf
    Testade på eftermiddagsurin, negativt här.. Men vi får väl se.. Jag har varit skenis ordentligt de sista 2 månaderna och nu denna är det mindre men ja vi får väl se.. Testar igen på söndag om inget har hänt..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nysig skrev 2016-12-20 22:33:25 följande:

Fick ingen kur med letrozol den här månaden som gått, hade fått en cysta. Testade med cl ÄL-test och prickade två dagar med max.. Imorse fick jag ett plus på graviditetstestet. Är så chockad och glad och livrädd för missfall på samma gång.. Jag som börjat ställa in mig på att det skulle dröja år.

wow grattis.....
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Pergotime Hösten 2016