• Nysig

Pergotime Hösten 2016

Marie357 skrev 2016-11-02 13:07:57 följande:

Finns det någon regel för IVF? Vi har sagt att vi inte är beredda att gå så långt eftersom jag ändå har blivit gravid innan, men nu är det ju med ny man så vi får se om vi får göra ett spermietest på honom...

Vår läkare sa att man blir "berättigad ivf" och för att bli det så skulle man uppfylla en del saker; att Pergo inte funka tror jag var en sak men oxkså att en var tvungen att ha bott tillsammans i minst två år.. Kan fråga nästa gång jag ska dit.

Går bara och känner efter nu om jag mot förmodan känner några gravidsymptom. Är ju inte speciellt troligt då vi inte hade sex under själva ÄL.

Jsg brukar få svullna bröst runt ÄL trots att jsg inte släppt ägg, nu blev jag inte det men har däremot börjat få det nu! 5 dagar efter ÄL,är det för att bim närmar sig kanske? Känns tidigt..
  • Nysig
    Newbie84 skrev 2016-11-03 21:05:48 följande:

Jag hade inga men det måste ju släppt ett, fick inga utslag heller men kanske testade vid fel tidpunkter.ska du ta nåt blodprov eller göra VUL?

Nej inte vad de sagt men kanske skulle ringa och kolla, lät mer som jag skulle vänta o se om jag blir gravid. Om inte skulle min kille få testas och jag skulle få letrozol nästa omgång.. Men hon sa ingenting om att försäkra sig om att jag släppt..
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-03 21:37:53 följande:

Idag träffade jag min syster som berättade att hon hade drömt om mig i natt. Om att jag var gravid med tvillingar, men dock med mitt ex...

Hon vet ej om att vi försöker..

Vad roligt!!! Jag håller tummarna för att det blir en sanndröm!
  • Nysig

Har ni koll på hur tidigt en kan testa om det gått vägen?! Jag har haft så oregelbunden mens så vet ju inte när jag borde få mens.. Blir cykeln ett visst antal dagar av pergotime?! Vill testa NU! Går runt och känner efter redan och det gör en tokig !

• Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-05 22:00:56 följande:

Mot en normal cykel sägs det att en pergotime cykel blir lite längre. Jag har haft typ 30-32

Tack för svar! 30-32 dagar är kortare än vad jag vanligtvis har så det låter bra.. Hoppas på det.
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-06 20:50:12 följande:

Jaha, äl+8 idag, öm i nedre delen av ryggen och magen och lite svullen.

Bara att vänta och se..

Spännande!!

Jag har varit svullen och lite öm i magen och har mycket flytningar.. mått illa idag. ÄL +7 Tycker det är jättejobbigt att gå och känna efter såhär och bygga upp förväntningar men helt omöjligt att inte känna efter!!!!
  • Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-07 09:08:06 följande:

Jag har normalt med flytningar, men det är just denna ömheten jag känner.. Illamående inget alls...

Ska försöka att inte tänka eller läsa mer om det innan jag kan testa i helgen. För visst kan en väl testa ett par dagar innan Bim, eller är det bara onödigt?! Vill ju egentligen testa redan idag...
  • Nysig
    FÅblom skrev 2016-10-29 08:00:48 följande:
    Nej vi får se, men då fortsätter ni inte att försöka nu under helgen. Fick du en ny tid eller nya tabletter om du får mens eller hur gjorde de?

Vet inte om mitt ägg släppt ännu, haft lite ont men kan va som man inbillar sig också... ska på vul på tisdag för att se så ägget släppt... sen får vi hoppas men jag tror inte de gick denna gången heller
    Fåblom, hur har det gått för dig?!
  • Nysig

Vaknade med såååå hårda och ömma bröst. Känner av svanken men inte mer än så. Vågar inte hoppas men gör det ändå. 6 dagar kvar innan jag ska testa.. Känns som en evighet. 

• Nysig

Mina bröst gör väldigt ont och är jättetäppt utan att va förkyld (?!?) men det som är mest påtagligt är att kaffe, som jag vanligtvis älskar smakar såååå illa.

Är jag inte gravid nu funderar jag på om pergotime gör stt en har mer hormoner i kroppen och att ens pms därför blir kraftigare?! Eller är det bara skengravidititet kanske..

ÄL+10 idag. Cd 27. Funderar på att våga testa imorgon.. Ska iväg på släktkalas hela helgen o vore sååå skönt att veta innan.

Hur går det för er?!

• Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-09 09:29:33 följande:

Igår var det 3:e eftermiddag/kvällen som magen var svullen och bubblig. Mina bröst gjorde ont i de hade mer blåa ådror.

Men testade igår 40 minuter efter att jag hade varit på toaletten sist, och detta var på eftermiddagen när jag var på dag 9 - 10 efter äl.. Negativt, så nu väntar jag till helgen..

Men samtidigt som jag är säker är jag lika osäker..

Exakt; samtidigt som jag är säker är jag lika osäker. 
    Låter som jag borde vänta ett par dagar till med att testa då.. Köpte CB test idag och det står på dom att man kan testa 5 dagar innan BIM men... 
    Jag håller tummarna för dig!!!
  • Nysig
    FÅblom skrev 2016-11-10 20:05:01 följande:

Fortfarande ingen mens. Brösten gör inte ont längre och fått flytningar. Tog ett test nu ikväll men de var negativt hade knappt förväntat mig något annat, men väldigt besviken ändå... bara att vänta på mensen nu då och en ny kur Pergo.. ????

Vad tråkigt... Men så länge mensen inte kommit finns väl hopp egentligen men fattar. Det sliter på en det här. Jag börjar också vara rätt säker på att det inte gick vägen den här gången. Känns så segt att börja med en kur till. Den här gången ska jag få letrozol istället och känns rätt segt att behöva testa en ny tablett när jag tyckt den här varit helt ok.
  • Nysig
    FÅblom skrev 2016-11-11 06:41:37 följande:
    Nej precis, så länge mensen håller sig borta finns ju hoppet kanske... men samtidigt vill man mensen ska komma då så man kan köra på en ny kur.... varför ska du ta en ny sorts tablett denna gången ?
    Jag fick en ny läkare på mitt andra vul den här kuren, bara för att "min" inte hade någon tid den dagen. Gillade henne mycket bättre. En kvinna i 50 års åldern som kändes mycket "modernare" och var väldigt mycket mer kommunikativ än honom jag träffade första gången. Han missade ju även två äggblåsor på sin undersökning. 
    Hon tyckte dels att min kille skulle testas redan nu och att Letrozol, enligt hennes erfarenhet, gav färre biverkningar. Dessutom så ska ju Pergotime utgå i Apotekets sortiment.. Låter ju bra men känns ändå segt innan en testat. Biverkningar kan ju slå så olika.. 

Har bestämt oss för att testa imorgon bitti. Är då på ÄL +13 och CD 30.. Vet inte när jag har BIM men har förstått det som att runt 30 dagar är rätt vanligt..? Är ju van med min PCO att ha väldigt oregelbunden cykel.. 
    Har sjuk nästäppa men känner noll andra förkylningssymptom, mina bröst är väldigt hårda och svullna och jag har NOLL kaffesug. Räknar iskallt med mens den här gången ändå... 
  • Nysig

Testade med cb igår morse och fick negativt. Ett ensamt blått streck. Borde få min mens idag och har värk som att den är på gång... Vill bara den ska komma så jag kan börja om på nästa kur. Känns tomt även om jag ju visste att sannolikheten den här gången var minimal.

• Nysig

Fortfarande värk som att mensen är på väg men inget.. 
    Blir så rastlös! Vill bara att den kommer nu så jag kan fortsätta med nästa försök! Önskar det gick att skynda på. 
    Förstår inte det här med kaffet. Har bara tvärt slutat känna sug! Kan det vara hormonerna från pergotimen som gör att man sätts lite ur spel!? 
    Samma anledning till ömma och svullna brösten kanske.. 

• Nysig

Idag fick jag min mens CD 33, ÄL +17. Bokade tid direkt så imorgon ska jag in på nytt vul för att få påbörja min andra kur, den här gången med letrozol..

• Nysig
    Marie357 skrev 2016-11-13 17:45:59 följande:

Fortfarande ingen mens, men fick lite ljuusrosa på pappret i morse när jag torkade mig för jag tog i (hård i magen) så då var det inne ifrån slidan så att säga det kom lite. Så här gjorde det även förra månaden när jag fick mensen senare. Dock brukar jag ju alltid vara lös inför mens..

Tuttarna ömmar ännu (det gör de aldrig när jag ska ha mens) och molvärk i korsryggen och det känns som mensen ska komma hela tiden, men inget ännu..

Hur har det gått för dig?!
  • Nysig

Vad tråkigt.. Hoppas det känns ok. Jag var inne på vul idag och då hittades en cysta så jag får inte ta varken pergotime eller letrozol den här månaden. Känns väldigt tråkigt men läkaren trodde att det inte var omöjligt att jsg fick en egen ÄL av mig själv trots allt så får väl hoppas på det.

• Nysig

Fick ingen kur med letrozol den här månaden som gått, hade fått en cysta. Testade med cl ÄL-test och prickade två dagar med max.. Imorse fick jag ett plus på graviditetstestet. Är så chockad och glad och livrädd för missfall på samma gång.. Jag som börjat ställa in mig på att det skulle dröja år.

Svar på tråden Pergotime Hösten 2016