Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Efter självmord - ingenting?

jennyz skrev 2016-10-08 20:00:22 följande:

Min bror dog för två år sedan, inte självmord direkt, men självförvållat... Polisen ringde min mamma, och mina föräldrar bor tillsammans, hans fru hann dock ringa innan, och de meddelande mig. Jag kan bara hålla med dig, i hela processen som kommit efter detta så har jag bara hamnat i skymundan, mina föräldrar har blandat in mig för att de tycker att jag har lika mycket med detta som de, men alla andra, inkl hans fru verkar mest undra varför jag är med!! Mamma och pappa blev sjukskrivna per telefon direkt under obestämd tid, jag gick till vårdcentralen efter en vecka, han sjukskrev mig två veckor, han tyckte det var bättre att jag jobbade. Så jag jobbade på, eget företag, småbarnsföräldrar, hjälpte till med dödsboet eftersom ingen annan orkade, nu efter två år känner jag mig helt knäckt och inser att jag inte fått bearbeta sorgen alls, har känt att ingen lyssnat på mig, som att jag inte ska sörja, de andra har ju jobbigare... :( så nu har jag äntligen fått vara sjukskriven på deltid ett tag, samtidigt som jag träffat en psykolog för att prata om mina känslor, och äntligen lyssnar någon, tänk om de gjort det från början, så mycket bättre jag hade mått då!!!

Jag beklagar sorgen, hoppas du kan få det stöd du känner passar dig, du räknas absolut, stå på dig!!!!

Kan ändå förstå hans fru litegrann... vad varit i hennes sits och kände som henne
  • Anonym (V)
    Anonym (Madde) skrev 2016-10-09 01:54:07 följande:

"Varför är syrran med och ska sörja, jag var minsann hans fru?"

Vad sorgligt.

Anonym (...) skrev 2016-10-09 02:11:40 följande:

Vad är problemet med att ett syskon följer med och sörjer? Syskonet kanske spenderat långt längre tid med mannen än frun. Syskon är familj och är lika viktiga. Jag kan inte förstå alls varför man känner så, är allas sorg inte lika stor?

Jag säger inte att det är rätt. Man är bara människa och alla reagerar olika vid sorg.
  • Anonym (V)
    Anonym (...) skrev 2016-10-09 02:11:40 följande:

Vad är problemet med att ett syskon följer med och sörjer? Syskonet kanske spenderat långt längre tid med mannen än frun. Syskon är familj och är lika viktiga. Jag kan inte förstå alls varför man känner så, är allas sorg inte lika stor?

Nja ja de är viktiga men inte lika.
  • Anonym (V)
    Anonym (Syster) skrev 2016-10-09 02:40:29 följande:

Du "V" nu är du ute och cyklar. Det är väl klart att syskon är lika viktiga som hustrun/maken.

Ett syskon har man växt upp med, delar minnen som inte den äkta hälften har en aning om.

Står man sina syskon nära så är sorgen oändlig då ett syskon dör.

Själv förlorade jag min bror för 3 år sen. Inte satt jag och tröstade hans fru. De hade för övrigt inga barn. Jag hade fullt upp med min egen, våra föräldrars sorg.

Att påstå att ett syskon inte är lika viktigt som en äkta hälft är väldigt fel.

Antar att du inte har några syskon själv. Kärleken mellan syskon är oftast väldigt stark.

Bearbetar fortfarande det tomrum min bror lämnade efter sig. Min brors fru har gått vidare och gift om sig. Inget fel med det, hon är lycklig antar jag.

Själv sörjer jag min bror varje dag. Det är en lång process som bara ett syskon kan förstå.

Ja du får såklart tycka det, lika mycket som jag får ha min åsikt.
  • Anonym (V)
    Anonym (Eli) skrev 2016-10-09 13:45:37 följande:

Du kanske skall starta en egen tråd om dina ganska så sjuka åsikter. Men det är ju bra att veta om något skulle hända dina syskon så skall du som syskon inte inräknas bland de närmast sörjande.

Äh lägg av. Du är sjukare än mig som hoppar på mig sådär.
Svar på tråden Efter självmord - ingenting?