Efter självmord - ingenting?
Min bror dog för två år sedan, inte självmord direkt, men självförvållat... Polisen ringde min mamma, och mina föräldrar bor tillsammans, hans fru hann dock ringa innan, och de meddelande mig. Jag kan bara hålla med dig, i hela processen som kommit efter detta så har jag bara hamnat i skymundan, mina föräldrar har blandat in mig för att de tycker att jag har lika mycket med detta som de, men alla andra, inkl hans fru verkar mest undra varför jag är med!! Mamma och pappa blev sjukskrivna per telefon direkt under obestämd tid, jag gick till vårdcentralen efter en vecka, han sjukskrev mig två veckor, han tyckte det var bättre att jag jobbade. Så jag jobbade på, eget företag, småbarnsföräldrar, hjälpte till med dödsboet eftersom ingen annan orkade, nu efter två år känner jag mig helt knäckt och inser att jag inte fått bearbeta sorgen alls, har känt att ingen lyssnat på mig, som att jag inte ska sörja, de andra har ju jobbigare... :( så nu har jag äntligen fått vara sjukskriven på deltid ett tag, samtidigt som jag träffat en psykolog för att prata om mina känslor, och äntligen lyssnar någon, tänk om de gjort det från början, så mycket bättre jag hade mått då!!!
Jag beklagar sorgen, hoppas du kan få det stöd du känner passar dig, du räknas absolut, stå på dig!!!!