• enussune

BF april-juni 2017 värmland

Hej!

Försöker skapa en mindre tråd för oss i värmland som har bf mellan april-juni 2017.

Jag är 27, första barnet, kom lite som en chock men är väldigt välkommet! Inte träffat bm än men är i appar beräknad mellan 1-10 juni. 1/6 om man går på sista mens och 10/6 om man går på äl!

Vilka är ni? Hur många är vi? Berätta lite om er :)

• Svar på tråden BF april-juni 2017 värmland
  • Jolly23

Ja jag hade någon sån förra gången. Var väldigt skönt att kunna höra om man var orolig. Kommer också ihåg att om jag inte kände fosterrörelser (när det är dags om några v) så kunde jag dricka ett kallt glas vatten och lägga mig på vänster sida, då började han sparka direkt. Flummigt men det funka ;)

• Ivana1988
    enussune skrev 2016-10-14 09:53:37 följande:
    Välkommen! Grattis :)

Åh en sån ska man nog införskaffa då! Men hur vet man vad man ska lyssna efter?

Jag är också från karlstad! Men jobbar i kga :)

Jag vill göra och planerar kub!
    tack!

ska du till barnmorskan I kga eller Karlstad?:) Vi kände att med jobbet hinner jag nog aldrig gå på prover/besök hemma så brukar sticka från jobbet på morgonen.. ska föda I KGA med (hoppas jag)--

jo det vet man inte hehe... jag kollade på Youtube för att förstå hur det ska låta - trodde att jag hittade bebis men det var mitt hjärtslag jag hörde så man får kolla - är det samma så är det inte bebis.. deras hjärta slår mycket fortare /nu hos BM låg han på  144 slag/min. Och bebisen ligger inte alls där jag trodde I början... det tar längre tills livmoder når längre upp så man ska nog vänta med sånt tills runt KUB då om man har tålamod kan man hitta:)
    Jolly23 skrev 2016-10-14 10:04:06 följande:

Ja jag hade någon sån förra gången. Var väldigt skönt att kunna höra om man var orolig. Kommer också ihåg att om jag inte kände fosterrörelser (när det är dags om några v) så kunde jag dricka ett kallt glas vatten och lägga mig på vänster sida, då började han sparka direkt. Flummigt men det funka ;)

jag brukar vända på honom ofta.. funkar precis som du säger! han gillar att trycka ryggen utåt och då känner jag bara kroppen under huden men inte sparkar.. så brukar jag lägga mig på sidan tills jag känner att han vänder sig:) men snart är det trångt där så det blir nog slut på detta samt börjar det bli riktigt start och ibland obekvämt..

• enussune
    Ivana1988 skrev 2016-10-14 10:40:29 följande:

tack!

ska du till barnmorskan I kga eller Karlstad?:) Vi kände att med jobbet hinner jag nog aldrig gå på prover/besök hemma så brukar sticka från jobbet på morgonen.. ska föda I KGA med (hoppas jag)--

jo det vet man inte hehe... jag kollade på Youtube för att förstå hur det ska låta - trodde att jag hittade bebis men det var mitt hjärtslag jag hörde så man får kolla - är det samma så är det inte bebis.. deras hjärta slår mycket fortare /nu hos BM låg han på  144 slag/min. Och bebisen ligger inte alls där jag trodde I början... det tar längre tills livmoder når längre upp så man ska nog vänta med sånt tills runt KUB då om man har tålamod kan man hitta:)jag brukar vända på honom ofta.. funkar precis som du säger! han gillar att trycka ryggen utåt och då känner jag bara kroppen under huden men inte sparkar.. så brukar jag lägga mig på sidan tills jag känner att han vänder sig:) men snart är det trångt där så det blir nog slut på detta samt börjar det bli riktigt start och ibland obekvämt..

Jag visste inte att man kunde välja annat län faktiskt, så jag har kontaktat mvc i karlstad. Ska dit första gången på måndag. Har möjlighet att jobba hemifrån så hoppas att det ska lösa sig :)

Spännande med en doppler.. får ta o skaffa en sån!
  • enussune
    Jolly23 skrev 2016-10-14 10:04:06 följande:

Haha va gulligt!
  • Guttmund

Vi bor också i Karlstad! :) vad roligt!

Än så länge är det inte spikat men vi har nog tänkt att avstå från kub. Vi ser dock fram emot inskrivning och ett första ultraljud så småningom!!

• enussune

Hur gör man för att få göra ett vul i karlstad?

Vem/vart ringer man? :)

• Ivana1988
    enussune skrev 2016-10-16 10:33:39 följande:

Hur gör man för att få göra ett vul i karlstad?

Vem/vart ringer man? :)

jag gjorde VUL I karlskoga och då ringde jag kvinnomottagningen för att jag var orolig och hade lite ont..överdrev en liten del men dom kallade in mig för att dom trodde själva att kanske något kunde vara fel..blev livrädd såklart...vet inte dock hur lätt det är att få I Karlstad..
    enussune skrev 2016-10-15 10:26:47 följande:
    Jag visste inte att man kunde välja annat län faktiskt, så jag har kontaktat mvc i karlstad. Ska dit första gången på måndag. Har möjlighet att jobba hemifrån så hoppas att det ska lösa sig :)

Spännande med en doppler.. får ta o skaffa en sån!
    vi jobbar båda I kga och min man vill vara med på allt så jag var tvungen:) men det ska inte vara någon skillnad riktigt.. men gjorde KUB I Orebro då - lite längre bort så det var inte kul på morgonen med illamåendet

• melle90

Någon som gjort vaginalt ultraljud och vet vart man hör av sig om man vill göra det?

Svar på tråden BF april-juni 2017 värmland