enussune skrev 2016-10-14 09:53:37 följande:
Välkommen! Grattis :)
Åh en sån ska man nog införskaffa då! Men hur vet man vad man ska lyssna efter?
Jag är också från karlstad! Men jobbar i kga :)
Jag vill göra och planerar kub!
tack!
ska du till barnmorskan I kga eller Karlstad?:) Vi kände att med jobbet hinner jag nog aldrig gå på prover/besök hemma så brukar sticka från jobbet på morgonen.. ska föda I KGA med (hoppas jag)--
jo det vet man inte hehe... jag kollade på Youtube för att förstå hur det ska låta - trodde att jag hittade bebis men det var mitt hjärtslag jag hörde så man får kolla - är det samma så är det inte bebis.. deras hjärta slår mycket fortare /nu hos BM låg han på 144 slag/min. Och bebisen ligger inte alls där jag trodde I början... det tar längre tills livmoder når längre upp så man ska nog vänta med sånt tills runt KUB då om man har tålamod kan man hitta:)
Jolly23 skrev 2016-10-14 10:04:06 följande:
Ja jag hade någon sån förra gången. Var väldigt skönt att kunna höra om man var orolig. Kommer också ihåg att om jag inte kände fosterrörelser (när det är dags om några v) så kunde jag dricka ett kallt glas vatten och lägga mig på vänster sida, då började han sparka direkt. Flummigt men det funka ;)
jag brukar vända på honom ofta.. funkar precis som du säger! han gillar att trycka ryggen utåt och då känner jag bara kroppen under huden men inte sparkar.. så brukar jag lägga mig på sidan tills jag känner att han vänder sig:) men snart är det trångt där så det blir nog slut på detta samt börjar det bli riktigt start och ibland obekvämt..