• Lady Godiva

Förbannade jävla fittFlashback

Anonym (Flashback) skrev 2016-10-10 06:25:26 följande:
    Många vill skada yttrandefriheten, hänga ut folk med 'fel' åsikter etc, etc. Har du verkligen missat det?
    Problemet med många Flashbackare är att ni tror att yttrandefrihet innebär att man får säga vad som helst till vem som helst när som helst. "Yttrandefrihet" för er är rätten att kränka, hota, vara hatiska och sprida hets mot folkgrupp som ni behagar. Det är fullkomligt strålande om ni får lära er att det inte är vad yttrandefrihet är.

Är själv Flashbackare sedan många år tillbaka, men är inte en "realist" (=rasist), heller ingen knarkare eller pedofil.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
  • Lady Godiva
    Anonym (Flashback) skrev 2016-10-10 21:52:54 följande:
    Det är inte kränkande att vara kritisk. Skilj på äpplen och nötter är du snäll.

När man kallar färgade "neger", folk från Mellanöstern för "kamelkn*llare" och "sandapor" osv är det kränkande och inte "kritiskt".

Visst, jag kan skilja på äpplen och nötter. Jag är ett äpple, du är en nöt. Flört
    Anonym (ardath bey) skrev 2016-10-10 22:06:07 följande:
    Problemet med en del är naturligtvis det. Jag tror dock att det finns fler utanför Fb som har den inskränkta åsikten än på Fb. Flashback är en smältdegel med många olika åsikter.
    Självklart finns det folk utanför Flashback som tycker så. Men nu var det ju Flashback vi diskuterade, inte sant?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
Svar på tråden Förbannade jävla fittFlashback