Inlägg från: Anonym (Flashback) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flashback)

Förbannade jävla fittFlashback

Ser0tonin skrev 2016-10-09 19:29:05 följande:

Chilla för fan.

Jag har varit trogen flashbackare sedan många år. Inte första gången dom ligger nere. Så som du reagerar kan man tro att du väntar på att någon ska gröna en drogshop.

Jag också, sedan tidigt 2000-tal. Detta är dock första gången flashback ligger nere så här länge i sträck vad jag kan minnas. Annars är det kanske en halv dag eller så. Nu är det flera dygn och ingen information om vad som pågår finns att tillgå. Klart folk blir oroliga med tanke på allt som pågår ute i samhället.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2016-10-10 00:43:05 följande:

Vadå? Varför blir folk oroliga när Flashback ligger nere pga att saker sker "ute i samhället"?!

Många vill skada yttrandefriheten, hänga ut folk med 'fel' åsikter etc, etc. Har du verkligen missat det?
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2016-10-10 12:23:31 följande:

Har man rent mjöl i påsen har man inget att vara rädd för.

Ok, då får du en följdfråga: Vem bestämmer om mjölet i påsen är rent?

Att någon vill hänga ut folk (vilket ju har hänt) pga att åsikterna är 'fel' är sjukt allvarligt. Vi har åsiktsfrihet och det ska vi värna om. Inte skrämma folk till tystnad, sånt gör man i diktaturer och senast jag kollade ska vi fortfarande vara en demokrati...
  • Anonym (Flashback)
    Lady Godiva skrev 2016-10-10 21:48:51 följande:

Problemet med många Flashbackare är att ni tror att yttrandefrihet innebär att man får säga vad som helst till vem som helst när som helst. "Yttrandefrihet" för er är rätten att kränka, hota, vara hatiska och sprida hets mot folkgrupp som ni behagar. Det är fullkomligt strålande om ni får lära er att det inte är vad yttrandefrihet är.

Är själv Flashbackare sedan många år tillbaka, men är inte en "realist" (=rasist), heller ingen knarkare eller pedofil.

Det är inte kränkande att vara kritisk. Skilj på äpplen och nötter är du snäll.
  • Anonym (Flashback)
    Lady Godiva skrev 2016-10-11 02:14:28 följande:

När man kallar färgade "neger", folk från Mellanöstern för "kamelkn*llare" och "sandapor" osv är det kränkande och inte "kritiskt".

Visst, jag kan skilja på äpplen och nötter. Jag är ett äpple, du är en nöt.

Denna utveckling av våra citeringar tycker jag är intressant. Det är du som kallar mig för nät, det är du som buntar ihop mig med 'rasisterna' på flashback, det är du som säger 'ni flashbackare' till mig samtidigt som du själv menar att du är en flashbackare, 'men inte en av idioterna'.

Hur i hela friden går dina anklagelser mot mig ihop med det? Det enda jag gjort i tråden är att försvara FBs existens, inte ett knyst om huruvida jag skulle kränka andra när jag är på Fb. Jag kan berätta för dig att jag inte är där för att 'hata', som du så fint beskriver det. Jag är där för att diskutera allt möjligt. Bland annat hur jag får mina barn att äta maten som serveras, varför min förlossning gick som den gick och hur jag får liv i mina krukväxter. Precis det man gör här på familjeliv. Den största anledningen till att jag alltid valt flashback framför andra forum är just att det är så högt till tak där. Ingen jävla skitnödighet som här.

Jävligt märkligt beteende av dig.
  • Anonym (Flashback)

Jag tycker att det är rätt kul att jag fått en unlike på mitt senaste inlägg där jag ryter ifrån mot anklagelsen om att jag skulle vara en av 'idioterna' på flashback. Samtidigt har personen (också flashbackare enligt egen utsago) som kommer med påhoppet fått två likes på sitt inlägg.

Hur tänker ni egentligen?

• Anonym (Flashback)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2016-10-12 16:51:07 följande:

Två unlikes ser det ut som nu.

Skiter i vilket, poängen jag vill komma åt är att det uppenbarligen går bra att bunta ihop vissa människor medan andra är tabu att göra så med. Vilka är det som hatar i denna tråd? Inte jag i alla fall, jag hatar inte på nätet överhuvudtaget men här blir jag minsann stämplad som en.

Och det med att vara kritisk automatiskt skulle likställas med att man viftar med ord som sandnegrer eller kamelknullare. Ni borde skämmas.
  • Anonym (Flashback)
    Anonym (123) skrev 2016-10-12 18:06:12 följande:

Bäst du hjälper till, så blir det ju fixat direkt

Vadan detta svar?

Ni är ju otroliga. Och ja, jag buntar ihop alla med liknande beteende här nu, det är ju så ni gör så fort någon pratar positivt, eller bara neutralt, om flashback.

Jag kan nog ha rätt kul med att följa denna tråd tror jag. Vilka motsägelsefulla användare det finns.
Svar på tråden Förbannade jävla fittFlashback