• Ms H

Arbetsförmedling, studier och försörjningsstöd.

Björn34 skrev 2016-10-09 20:12:17 följande:

Hur gör man då om man nyligen fått en plats på en väldigt bra utbildning men kan ej få pengar från csn, tackar man nej bara för att kunna få fortsatt försörjningsstöd så känns det dumt, tackar man ja så kan man inte försörja sig, vad göra liksom.

Du har ingen kurs du kan tenta av (el göra prövning i, om det är gymnasienivå som gäller) lite snabbt för att "fixa poängskulden"?
  • Ms H
    Björn34 skrev 2016-10-09 21:13:33 följande:
    jo, men ej på gymnasie, utan på högskolan, iförsig båda men det krävs ändå att man är registrerad även om jag ej går i skolan officiellt.
    Ja, men då behöver man inte registrera sig förrän det är dags, några dagar utan pengar är kanske inte omöjligt att lösa.
    Vilken nivå det blir, beror ju på vad man läste när man inte klarade poängen för studiemedel.
  • Ms H
    Björn34 skrev 2016-10-09 21:38:38 följande:

kan ej registrera mig precis innan tentamen, man måste tacka ja till platsen flera månader innan utbildningen påbörjas.

fått upp lite livslust och hopp i och med detta och skiter jag i att gå den så kommer jag slungas tillbaka rakt in i depressionen igen.

Tacka ja till plats på en omtentamen? Så gjorde inte vi när jag pluggade.
Svar på tråden Arbetsförmedling, studier och försörjningsstöd.