Störs av grannarnas tvättmaskin
Hej!
Vill börja med att säga att jag inte har en aning om ifall jag postar detta rätt, ber om ursäkt i sådana fall. Till saken;
Jag blir galen på våra grannars tvättmaskin som dom kör 3-4 gånger i veckan.
Bor i ett friköpt småhus (kedjehus) och våra grannar har sitt badrum vägg-i-vägg med vårt vardagsrum. Nästan alla väggar i huset är i betong, och ljudet från deras tvättmaskin blir efter en stund nästan öronbedövande inne hos oss. När tvättmaskinen har tvättat klart och dom inte tar ut tvätten (tror att det är så) så kommer det ett ljud två gånger i minuten när den liksom snurrar runt några sekunder och sedan avslutar med en *DUNK* mot väggen. För mig känns det som att sitta i deras badrum med örat mot tvättmaskinen. Det är inte särskilt lyhört här annars.
Jag vill inte vara en gnällig granne som klagar på småsaker, men samtidigt står jag inte ut längre. Jag är ganska ny i det här med hus, då jag tidigare bott i lägenhet och är ganska van med ljud från grannar. Aldrig klagat på någon. Men det här ljudet är som sagt så monotont att det blir öronbedövande.
Det är ett "ungt" pensionärspar som verkar väldigt trevliga när man stöter på dom ute och det sista jag vill är att hamna i luven på dom.
Känner att jag behöver lite mer kött på benen, det är därför jag skriver här. Vad hade ni gjort? Har ni några tips?