• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

hanna8911 skrev 2017-10-18 06:22:55 följande:

Den 1/11! Men magkänslan säger att det inte är något men vi får se! Vad härligt att det funkat med Pergo innan! Kör ni letrozole nu då?

Hur gick det testade du första november?
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2017-11-07 07:22:42 följande:

Mensen kom innan så tyvärr negativt. Så nu är det att vänta tills frysåterföring i december!

Ånej!! Vad tråkigt. När ska ni göra nästa införing?
  • Orkide
    Villblitrenu skrev 2017-11-07 14:41:21 följande:

Hej alla! Jag är ny här i tråden. Jag har nu ätit min första kur med letrozol dag 3-7 och idag är dag 11 och vi var på ultraljud idag där det fanns en blåsa på 14 mm. Jag kan inte så mycket om letrozol men om det mot förmodan inte blir något denna gången, hjälper det att öka dosen till 2 tabletter eller ska man fortsätta med 1 tablett som läkaren sagt? Jag vill så gärna bli gravid och tar tacksamt emot tvillingar om det skulle bli det Tacksam för tips!

Frågade du läkaren om dubbeldos?

Jag har tagit dubbeldos blev inte så stor skillnad på mina blåsor. Du kan ju ta utan läkarens godkänande men då har du ett mindre försök om du inte blir gravid på den asken du har.
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-08 04:06:04 följande:

Jag är på äl+5 tog ovitrelle i fredags. Kände TYDLIG äl smärta lördag kväll. Testat varannan dag med grav test för att följa kurvan så att säga. Plus söndag och måndag och idag minus(???) är de normalt med minus 5 dagar efter sprutan verkligen?? Någon som vet? När har du bim? Vi kanske kan följas åt?:D jag har bim 17-19/11!

Skönt att ovitrelle försvann så fort. Hur länge den håller i sig är nog väldigt olika Jag har bim 19/11. Följs gärna åt. Hur länge har ni försökt? Vi har försökt i över 2,5 år med syskon.
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-08 10:46:16 följande:

Tack för svaret funderat lite för mycket på den! Är inne på tredje året med försök men är inte förens nu jag utretts och sådär. Kul med bim samtidigt ungefär! Hehe! Hur gammal är du? Är 26 och har inga barn sen tidigare!

Vad visade utredningen? Den utrednibgen jag gjorde visade att jag ev har endometrios vilket gör det svårt.

Jag är 31 år
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-08 11:22:41 följande:

Tog första kuren letrozol förra veckan och ska på vul imorgon för att se om det hänt något. Mådde skit under letrozol kuren så tror dessvärre vi beslutar att ställa oss i ivf kö då det även är fel på min sambo..

Det skadar ju inte att ni ställer er i kön under tider ni fortsätter med letrozol. Väntetiden är ju ca 1 år
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-09 08:07:40 följande:

Vi fick inte göra det .. och enligt våran läkare är väntetiden 3-4 månader :O

Vad konstigt. Har ni försökt i över ett år så borde ni få ställa er i kö. 3-4 månader låter snabbt.
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-09 12:01:40 följande:

Vul och hon hittade bara en äggblåsa på 9mm (cd16). Ska tillbaka på tisdag. Känns väldigt hopplöst detta..

Vad frustrerande!! Tar du enkel eller dubbeldos? Du kanske får öka till dubbel om du tar enkeldos nu.
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-09 19:03:23 följande:

Enkel .. mådde dock sjukt dåligt under kuren (ångest, nedstämd etc) så vet inte om det är så smart att hoppa på dubbel nästa månad :(

Aha okej, vad jobbigt. Mådde du dåligt hela tiden eller bara dagarna du tog tabletterna?
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-10 08:16:42 följande:

Dom dagarna jag tog tabletterna och några dagar efter. Så vi får se om det blir en kur till..

Kan ju vara värt att prova en dubbeldos om det höll i sig så pass ?kort? tid. IVF är ju också ganska påfrestande tänker ja. Men du får väl diskutera med din gyn och hlra vad han/hon tänker.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera