• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Spännande för er. Ni får skriva uppdateringar

• Orkide
    jonadav skrev 2016-10-25 13:46:45 följande:

Suck!! Just nu är jag väldigt less. Uppmärksammades för ett par veckor sedan att jag har hypotyreos dvs att sköldkörteln inte fungerar som den ska. Har därför ätit medicin och nyligen tagit nya prover för att se att värderna är ok, och tjuvstartade med provera efter det för att jag känner mig mycket bättre än tidigare och trodde att värdena skulle vara ok.

Ringde precis till kliniken för att kolla hur värdena såg ut, och istället för att sjunka så har de alltså stigit trots medicinering. Så sjukt less just nu!!! Lär ju knappast bli någon insemination i november, förmodligen januari som tidigast. Gråter

Ånej fasiken var jobbigt!! Inte riktigt de man vill höra!! Kan de inte öka dosen så du hinner innan årets slut?
  • Orkide

Ringde min läkare eftersom min mens kom och jag ville veta om jag kan fortsätta med letrozol.. jag har fått telefontid 9 november?? Vad ska jag göra

• Orkide
    jonadav skrev 2016-10-25 22:51:52 följande:
    Läkaren ska ringa imorgon om ev. doshöjning. Jag antar att jag kommer att få höja dosen och ta nytt blodprov om fyra veckor, dvs i slutet på november. Eventuellt att jag hinner göra en insemination i december men det känns ganska tveksamt med tanke på att kliniken stänger vid jul och öppnar igen först en bit in i januari..
    All tid är värdefull. Håller tummarna för dig
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2016-10-26 10:58:37 följande:

Hej!
    Jag och min man har försökt bli gravida sedan förra sommaren utan lyckat resultat. Jag har haft regelbunden mens sedan jag slutade med p-piller men cyklerna är hyfsat långa på ca 38 dagar. Vi påbörjade vår utredning i september där det konstaterades att jag troligtvis inte har ägglossning trots regelbunden mens och en känsla av att ha ägglossning. Tog AMH blodprov som visade högt och läkaren kunde se med vul att jag hade mycket äggblåsor. Så nu testar vi Letrozole för första gången! Jag började äta på dag 3 och fem dagar framåt. Var på VUL i måndags (dag12) där han kunde se 2 mogna ägg på 12 mm vardera. Han tror att ägglossning kommer att ske nu på lördag så det håller vi tummarna för! Har inte fått någon spruta, har inte varit något han pratat om! 

Välkommen! Hoppas att du blir gravid nu med första försöket letrozol!!
  • Orkide
    jonadav skrev 2016-10-27 15:51:30 följande:
    Verkar ju jättemärkligt att det ska dröja över en vecka innan du ens får prata med läkaren i telefon? Finns det någon annan du kan prata med ?
    Min läkare har semester och sjuksystern sa att alla läkare är fullbokade. Men jag tar tabletterna en omgång till så får jag spela "dum".. pausa en månad känns bittert när jag har tabletterna hemma.
  • Orkide
    zion skrev 2016-10-27 18:46:10 följande:

Hej. Jag börjar med första omgången med pergotime imorgon( inte samma namn på läkemedel men antar att det är samma verkan). Fick pergotime utskrivet efter som det funkade när dottern blev till (hon är 2 år). Nu håller vi tummarna och tår att det blir en till unge på pergotime.

Välkommen
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2016-10-27 21:08:21 följande:
    Jag hade oxå tagit dem en omgång till om jag hade tabletterna hemma!
    Skönt att det inte bara är jag som tänker så
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-10-29 18:11:16 följande:

Å så less att ägglossningtest visar negativt. Har ätit letrozole och ska på vul på måndag. Men hade vekat se lite tecken på ägglossningtest med ju ? Men det är bara att vänta in måndag och se vad hon säger

Vilken dag är du på? Mina test visar alltid nej tills typ en dag innan äl
  • Orkide
    villblifler88 skrev 2016-10-31 15:09:57 följande:

Så besviken efter vul idag. Ingen ägglossning i sikte. Fastän jag har börjat få lite utslag på äl stickorna. Händer inget ska jag köra dubbel dos nästa månad.

Blä vad trist. Ingen stor blåsa alls?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera