Inlägg från: Marie357 |Visa alla inlägg
  • Marie357

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Dag 32 idag, ingen mens ännu och enligt gyn som jag var hos på dag 12 för att kolla med VUL skulle jag få 28 dagars cykel. 

Testade mig på dag 29 på eftermiddagen och då var det negativt. I veckan som varit har jag haft ont i huvudet, mått illa och varit yr. Lite ömma bröst, lite molvärk i tjejmagen och öm i ryggslutet.

Kommer inte mensen under dagen nu så kommer jag testa imorgonbitti...Funderar bara på vart mensen har tagit vägen...?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Mensen kommer nu... Dock inte det klarröda, men det kommer väl imorgon.... ordentligt. Ska ringa gyn imorgon för att be dem skicka remiss för spermaprov..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    orzia1 skrev 2016-12-19 12:01:53 följande:
    Kram. Hoppas de skriver remiss och att ni får tid snabbt.
    Hämtar remiss på onsdag och spermaprov ska lämnas den 9/1
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Pausmånaden och på måndag blir det spermaprov som ska lämnas, lite så att jag är nervös.

Igår hade jag vad jag tror älvärk, även känt av lite idag, men men eftersom vi har paus och jag ej har fått letrozol denna månaden så har jag ej testat. Idag är jag på dag 19.

Detta med sex är lite jobbigt här hemma.. Han får prestationsångest lite. Har svårt med att hålla sig hård alltid. Så ja vi kämpar på, men jag blir förbannad och sur när han ej vill..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-12 17:39:49 följande:

Nu på tredje och fjärde omgången letrozol känner jag av biverkningar eller en biverkning lite ont i tuttarna.
    Någon annan som har någon biverkning?

Jag har haft JÄTTEONT i brösten varje gång, men enligt min gyn är det INGEN biverkning..

Här var sambon som sagt vad och lämnade spermaprov i måndags, och jag tänkte ringa gyn nu i början av veckan för att se vad det visade + att jag tror att mensen bör snart vara på igång om det ska stämma med tidigare cyklar om jag nu hade äl utan tabletter denna månaden.. Är idag på cd 29.

Hade sex i morse med sambon och sedan när jag var på toaletten ett par timmar senare så var det som spermarester (eller snor fast genomskinligt) och med röda strimlor i.. Kanske mens på g som sagt vad eller så kanske det är nidiationblödning, men varför skulle det vara det och hur ser en sådan ut?

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-14 19:30:55 följande:
    Måste vara en biverkning då..

Jag brukar få lite ljusrosa innan mensen kickar igång ordentligt hoppas dock att du är gravid!!
    Jag är på CD dag 22 så 6-8 dagar kvar innan BIM.
    Jo jag hade lite ljusrosa innan mens nu med letrozol, för innan dess har jag bara haft bruna flytningar inför mens..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Måste berätta..

Har ringt gyn idag och fick snacka med bm gällande spermaprovet, och vad hon kunde läsa av så verkade det vara okej, men vi fick ändå boka tid för att komma till gyn för att snacka om utseende, antal, rörlighet m.m

Vi ska dit den 31/1 klockan 9.
    Men frågade ändå om jag får börja med ny omgång med Letrozol i väntan på besöket ifall min mens kommer. Hon skulle kolla med gyn och återkomma senast imorgon... Hoppas för då borde man ju verkligen fatta att det är okej resultat på spermaprovet.. 

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Nykär15 skrev 2017-01-17 13:15:11 följande:
    Vi får ingen hjälp via landstinget tyvärr så det blir privat...så det tar emot kan jag säga. Just nu väntar jag lite besked från kliniken på vad läkaren anser vi ska göra om nästa omgång inte tar sig. Jag är ju 40 om bara några veckor så tiden rinner liksom undan och vi har ju inga gemensamma barn. Så vi vill så himla hemskt gärna, sambon har inga biologiska. Däremot är han en fantastisk bonuspappa till de vi har och han säger även att vår kärlek är viktigast och går först, men jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska kunna ge honom den magiska upplevelsen det är att vara med om ett barns födelse Hjärta
    Så där säger min karl med...Men man vill ju verkligen ge dem det där...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Yes!

Bm ringde ifrån kliniken som vi går på.. Och jag kan komma in imorgon och hämta/köpa mer letrozole. Hurra... Då får mensen komma nu så vi kan gå vidare..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Orkide skrev 2017-01-18 19:07:51 följande:
    Har gjort fyra omgångar så blir en femte nu.. men blir försök 23 totalt. Blähä.
    Själv då?
    Har du fått 23 omgångar med Letrozole?
    nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera