-
Då fattar jag.... jag hoppas att gyn går med på att vi ändå fortsätter med Letrozole för att bli gravida... Oh nu är det liksom bara problem med mig och kanske att vi har åldern emot oss..Orkide skrev 2017-01-19 07:13:08 följande:Nej. Ska påbörja omgång fem med letrozol men vi har försökt i 23 månader med att bli gravida nu
-
Blir 37 år i år..Orkide skrev 2017-01-19 11:56:46 följande:Hur gamla är ni?
-
Har ni sökt hjälp?Orkide skrev 2017-01-23 17:36:23 följande:Okej. Jag blir 31 i år så har några år på mig att försöka.. Om man orkar. Två år känns.. å det blir lite att man pausar livet för allt testande hit o dit
-
Dag 11...
I fredags och igår söndags hade vi sex. Mitt underliv har väl inte mått jättebra, får ibland lite känningar som "skav" eller som ja svamp liknanade. Ibland är det infektion eller så är det bara efter mens. Och detta hade jag i helgen, men det blev bättre. Så tror ej att det är en infektion.
Men som sagt vad igår hade vi sex, och sambons snopp slaknade efter att jag hade kommit så vi fick jobba upp den igen så att säga..
Så när han sedan var redo var väl inte jag direkt redo. Men ändå fuktig. När jag torkade mig igår efter jag varit på toaletten efter vi hade sex var det lite LJUSROSA flytningar. Tänkte jag kör binda. I morse hade det kommit som typ 1 enkrona storlek med blod i trosorna innan jag kissade, efter att jag hade kissat så var det "mängder" på pappret (ja det var ju spermarester och skit liksom" går och småskvätter nu, men det är mest LJUSRÖTT/Ljusrosa..
Ringde ju till gyn även fast vi ska dit imorgon på samtal och då trodde Bm att det kan vara sköra slemhinnor eller kanske t o m en blödning för äl, men då kommer den ju efter ägglossning. Men nja tror nog mer på sköra slemhinnor. Men hoppas nu inte att kroppen ballar ur för vi räknar ju med att äl ska vara inom någon dag...
Ursäkta denna detaljfulla informationen...
Imorgon vid 9 får vi veta mer..
-
orzia1 skrev 2017-01-30 16:41:19 följande:Jag tror också på sköra slemhinnor, har haft liknande men då kom det inget dagen efter. Lycka till imorgonHoppas att ni har rätt båda 2...Orkide skrev 2017-01-30 17:58:13 följande:Hmm ja det låter som sköra slemhinnor. Får se vad de säger om de kan se.
Ska vara där imorgon vid 9.
Så håll alla tummarna nu!
-
Jag vill gärna ha dina tabletter om du har dem kvar?pimpim78 skrev 2017-01-31 20:31:07 följande:
Vi går nu över från letrozol och insemination till IVF.
Om det är någon som ska köra igång letrozolbehandling kan jag skänka mina tabletter så slipper du hämta ut nya. Har nästan ett helt paket. Känns ju synd att slänga.
Hör av er i så fall,
-
Jag började med dubbeldos.. Fick 2 fina äggblåsor, men sedan andra månaden fick jag över 5 st äggblåsor då sänkte gyn till enkel. Då fick jag 2 igen.. Nu 4:e månaden var det sämre aktivitet. De hade inte vuxit till sig lika snabbt..orzia1 skrev 2017-02-16 12:38:39 följande:Har de inte pratat om dubbelkur? Jag fick påbörja dubbel på pergotime ganska snabbt och sen trippel, nu vet jag ju att det inte är samma, men har läst folk som äter dubbel
-
Jag gör bara VUL en gång på dag 11 - 12, men det har mest infallit på dag12. Då var det 2 som var 20 mm, 2 som var 18mm och någon under där.. Och de rekommenderade avhållsamhet...Anonym (Petra) skrev 2017-02-17 09:27:49 följande:Hur många ggr per cykel gör du UL? Är inne på 3e försöket och tycker jag springer på gyn heeeela tiden ;) Hur stora var de 5 du hade? vilken CD såg man dom, och fick ni försöka fastän det var så många? Vet att man ibland rek avhållsamhet om det är allt för många mogna blåsor ...
-
Gyn rekommenderade avhållsamhet men vi testade ändå. Men blev inget..Anonym (Petra) skrev 2017-02-19 15:07:04 följande:Oj! nästan 4 st mogna då... hur gjorde ni ?
-
Skulle man få trillingar ökar ju risken markant för problem både för mamman och barnen. Min gyn sade att då går man in och tar bort liksom en eller 2..och det är ju risker i det med..
Här vet i fan börjar jag att tro att jag skulle vara gravid.. Bubblig i magen sedan förra torsdagen. Pruttar och har mig. Ömhet i ryggslut, ömhet i brösten, mer kissinödig och då på natten. Samtidigt vill man ju inte hoppas. men är idag äl + 15, fast jag brukar få mens typ på dag 18 -19 efter mens så vi avvaktar. Testar inte förrän jag har passerat helgen om det ens blir nödvändigt för är ändå väldigt inställd på att mensen kommer..
-
Fortfarande ingen mens..Äl + 17
Var hård i magen både igår och idag morse och tog i, fick då lite ljjuuuuuusrosa på pappret, men ändå inget mer nu.
Ont i tuttarna och ryggslutet...
-
Hej tjejer!
Förlåt att jag ej har varit inne och uppdaterat er här.. Varit iväg på en resa med familjen på ett dygn och sedan är vi sjuka..
Mensen kom i fredags så jag började Letrozole idag...
-
Jag försvinner härifrån nu. Sambon har sagt att han inte vill ha några barn.
Så jävla ledsen och känner att här har jag förmodligen kämpat i 1 års tid alldeles själv. Känner mig lurad...
Lycka till...
-
Igår testade jag äntligen + på stickan. Hoppas knodden stannar denna gången
-
Målarsasah skrev 2018-01-18 07:16:24 följande:Vad kul!! Grattis!! har du känt av något ? :)
Tack snälla!
Du menar symtomer? Hade svamp en vecka innan BIM, ont i korsryggen, Molvärk i tjejmagen, halsbränna och magkatarr. bara en känsla...
-
Ja visst har det! Även om det tog längre tid denna gången + ett mf imellan så är jag ändå glad att Letrozole finns..Målarsasah skrev 2018-01-19 07:02:29 följande:Fasen vad spännande! kul att se fler i denna tråd få ett plus! Får en annan att hålla uppe hoppet lite :)
-
I vecka 8 fick vi veta att jag hade väntat tvillingar, men att det ena inte utvecklades som det skulle, men det skulle kroppen nog ta hand om. 2 Veckor senare nu i tisdags har det andra också dött.
Väntar på att blödningen ska komma igång, annars blir det medicinsk hjälp nästa vecka och sedan hoppar vi på detta tåget igen..
-
Har idag börjat med medicin för att få igång det hela.orzia1 skrev 2018-02-22 17:27:30 följande:Nej vad ledsamt. Beklagar. Hoppas kroppen stöter ut allt av sig själv
Kram -
När jag fick veta så fick jag hjälp direkt..Oliwia92 skrev 2018-08-13 00:32:01 följande:
Ni som fått konstater PCO...hur länge fick ni vänta innan ni fick letrozol utskrivet? Vi har försökt sen april då jag fick PCO konstaterat och inte haft ett enda positivt test för ägglossning. Ska till gyn nu i slutet på månaden och vill så gärna få hjälp. Får man det direkt eller måste man vänta ett år som i andra fall?