Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
Mensen kommer nu... Dock inte det klarröda, men det kommer väl imorgon.... ordentligt. Ska ringa gyn imorgon för att be dem skicka remiss för spermaprov..
Mensen kommer nu... Dock inte det klarröda, men det kommer väl imorgon.... ordentligt. Ska ringa gyn imorgon för att be dem skicka remiss för spermaprov..
Jag har BIM 21/12 men de är nog mens på g här oxå. Ja när ska det bli ens tur? Det är så många i min ålder som har/ska få barn nu. Och man tror jämt att de lyckats på 1a eller 2a försöket. Men många gånger får man höra att de försökt länge och även tagit hjälp. Vi har aktivt försökt i nästan 2 år, dock vart utan preventivmedel i 6-7 år. Ätit andra enkeldosen Letrozol.
Om ni tar stickor 8 dagar efter att ni fått sprutan, hur starkt är sträcket då?
Förra cykeln var den helt blank 8 dagar efter jag fick sprutan. Och på bilden är gårdagens och underst är dagens test. Vet att det säkert är sprutan som orsakar sträcket, men tycker det är konstigt att den var starkare idag än igår :O
Här blev det mens :(
Så bara den drar igång ordentligt idag så börjar jag med Letrozol på söndag igen.
Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.
Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul
Hur funkar sexlivet för er? Hade sex igår och fick pos äl test imorse. Hade sex på fm men min sambo hade svårt att "komma". Fler som har samma problem? Jag kan inte rå för det men jag blir nästan arg på honom. Fast jag vet att han försöker så gott han kan. Hoppas att sexet igår räcker för denna månad eftersom han jobbar sent ikväll och vi inte hinner ses förens imorronkväll :(
Vet inte hur länge till jag orkar vänta på ett plus :( 3e försöket med Letrozol denna månad.
Pep tack!!
Förstår dej. Jag har redan nu ställt in mej på att det inte funkat denna gång heller (gång nr 3). Mest på grund av att vi (han) bara fick till det en gång dessa äl dagar. Dock 2 dagar innan äl så egentligen kan vi ha lyckats men den turen tror jag inte vi har. Så jag vill bara att mensen ska komma så vi får påbörja en ny omgång. Ska då ge på förslag att jag inte kollar med ältester för att se om han lättare kan prestera då.
Jag är mer stressad nu när vi påbörjat behandling än innan. Har förr känt att det vart nå "fel" och vetat att vi inte skulle lyckas. Nu vet jag att det finns en chans varje mån och blir då mer stressad och har sämre tålamod. Ett plus ligger runt hörnet och jag vill bara få tag på det!!!
Det som lugnar mej lite grann är att jag har satt som "mål" att vi ska bli gravida under 2017. Lyckas vi inte med Letrozol så blir det IVF till våren.
Tjejer, 2017 blir vårt år! :)
Dag 11...
I fredags och igår söndags hade vi sex. Mitt underliv har väl inte mått jättebra, får ibland lite känningar som "skav" eller som ja svamp liknanade. Ibland är det infektion eller så är det bara efter mens. Och detta hade jag i helgen, men det blev bättre. Så tror ej att det är en infektion.
Men som sagt vad igår hade vi sex, och sambons snopp slaknade efter att jag hade kommit så vi fick jobba upp den igen så att säga..
Så när han sedan var redo var väl inte jag direkt redo. Men ändå fuktig. När jag torkade mig igår efter jag varit på toaletten efter vi hade sex var det lite LJUSROSA flytningar. Tänkte jag kör binda. I morse hade det kommit som typ 1 enkrona storlek med blod i trosorna innan jag kissade, efter att jag hade kissat så var det "mängder" på pappret (ja det var ju spermarester och skit liksom" går och småskvätter nu, men det är mest LJUSRÖTT/Ljusrosa..
Ringde ju till gyn även fast vi ska dit imorgon på samtal och då trodde Bm att det kan vara sköra slemhinnor eller kanske t o m en blödning för äl, men då kommer den ju efter ägglossning. Men nja tror nog mer på sköra slemhinnor. Men hoppas nu inte att kroppen ballar ur för vi räknar ju med att äl ska vara inom någon dag...
Ursäkta denna detaljfulla informationen...
Imorgon vid 9 får vi veta mer..
Igår tog jag första pergotimetabletterna för syskonförsök, vi har vänt och vridit på när vi skulle påbörja vårt nästa försök. Men nu kör vi utan och tänka efter så mycket.
Var hos gyn idag och det var inga jättefina blåsor som sist då jag hade en på 28mm. Nu var de 16 och 19 mm på samma dag i månaden. Lite trist. Ingen älspruta heller då det finns risk att båda släpper. Får se om vi hoppar denna månad eller om vi kör på ändå.