• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Marie357 skrev 2016-11-09 09:06:08 följande:

Hejsan och tack snälla!

Visst låter det spännande, men lika mycket som jag är säker så är jag lika osäker på att det är något. På kvällarna är det mes med uppblåst mage, och igår ont i tuttarna och blåa ådror. Lite ont i tjejmagen men inte så mycket och lite i ryggslutet. Och sedan typ känner jag ingenting... Men vi får se..

Min gyn har sagt att ägget släpper vid 25mm, så kanske du får positivt ältest idag? Tar du ett per dag? Eller tar du flera tester?

Jag testade ju igår ca 40 minuter efter att jag hade varit på toaletten och kissat, så kissade jag lite igen och då var jag ju på äl + 9-10 någonting. Blev ju negativt då. Så blir väl till helgen.. lördag eller söndag. 

Jag håller tummarna!!

Min gyn sa att ägget släpper tidigast 18mm och runt 20mm var vanligt.. alla verkar läst olika och ha olika erfarenhet, men då finns det ju hopp om din säger 25mm :)

Inget positivt test idag antar jag.. skickar med en bild på testet från imorse, skriv gärna vad ni tror!

• Sofiatn
    Marie357 skrev 2016-11-09 12:31:58 följande:

Nej det är när båda strecken är lika starka eller teststrecket är starkare.

Jaså intressant, för jag har också hört från 20 mm och uppåt men min säger alltid 25. Men räknar man på hur stora mina äggblåsor var när jag var hos gyn och hur stora de kan ha varit vid äl så är det mellan 20 - 25 mm Så vi får helt enkelt se.

Godmorgon! Idag var det lite tydligare streck och jag har ont på höger sida, hoppas att det är på gång. Och att det stämmer som du säger att det släpper kring 25mm för min borde vara ganska exakt 25mm idag. Cd 19!

Ha en fin dag allihopa!

• Sofiatn
    zion skrev 2016-11-10 22:56:37 följande:

Äntligen visar cb äl testet maximal fertilitet och jag ser en ökning på vanliga äl stickor. Plus att jag har äl smärta :) så glad att jag förmodligen får ägglossning denna månaden. Nu är det mys som gäller

Åh vad kul! Får bli en riktig myshelg för er då med andra ord :) jag håller tummarna!
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-11 12:47:56 följande:

Halloj,

Nu har jag precis kommit hem från sophiahemmet och vår insemination.

Allt gick jättefint och smidigt.

Efter hon sprutat in spermierna tittade hon på vul och såg då att ägget inte släppt riktigt ännu ??

Hur har det varit för er ?

Jag tog sprutan onsd kväll 20:30 och i dag fre lunch har det inte släppt ?

Läkaren sa att det var normalt men jag känner mig lite oroligt ??

Hur har det varit för er som inseminerats ?

Har ni kunnat se ägget och att det inte släppt ?

Hoppas Hoppas Hoppas nu att det tar sig för oss !!!

Hej! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av insemination att förtälja, men säker läkaren att det är normalt bör man kunna lita på det! Det släpper säkert strax ska du se :)
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-11 19:41:06 följande:

Tack för svar.....

Du har säkert rätt, tänk alla nojor man har över att få bli gravid haha.

Nu sätter jag sikte mot Bim och att ovitrelle sprutan ska gå ur kroppen så man kan börja testa..... nästa noja !!

Hur går det för dig ?

Jag är precis lika nojig så du är absolut inte ensam!

Tycker man funderar över något nytt gällande bebisverkstaden varenda dag.

Jag tror att jag hade ägglossning igår, på dag 19.. lite sent men det var värk i äggstockarna hela förmiddagen! Så vi hoppas att det släppte och siktar mot ett plus inom någon vecka. Idag har jag extremt ömma bröstvårtor vilket jag alltid brukar ha dagarna/dagen innan mens, men än väntas ju ingen mens.. Får se inom en snar framtid vad det innebär :)

När kan du börja testa?
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-11 20:26:55 följande:

Jag tog ju ovitrelle sprutan i onsdags och den gör att grav test visar positivt i ca 10 dagar, men jag har beställt hem ett storpack grav test så tänkte börja testa på typ dag 7 efter sprutan dvs på onsdag och sen följa och se om hcg försvinner ur kroppen och när jag kan börja testa för grav.......

de sa på sophiahemmet att jag kunde testa om 2 veckor från i dag men jag kommer nog inte kunna hålla mig så det får bli på onsdag, så har man nåt att hålla sig sysselsatt med.........

När tänkter du börja testa ?

Godmorgon!

Okej okej , ja det låter ju som en bra idé att hålla koll både på när det går ur kroppen och eventuellt blir positivt igen!

Jag har inte tänkt så mycket på att testa utan känner lite att jag väntar till bim och ser om mensen kommer så jag inte blir så himla besviken, det är alltid trist när det blir negativa tester.. men får se om jag kan hålla mig! Annars provar jag kanske nästa fredag:)
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-10 22:56:37 följande:

Äntligen visar cb äl testet maximal fertilitet och jag ser en ökning på vanliga äl stickor. Plus att jag har äl smärta :) så glad att jag förmodligen får ägglossning denna månaden. Nu är det mys som gäller

Hej! Hur har det gått för dig?
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-14 20:39:56 följande:

Testade ett nytt äl test 2 dagar efter dom positiva och då hade det gått ner igen så antar att jag fick min äl dagen efter det positiva testet. Nu är det bara denna eviga väntan till bim som bör vara den 24-25 november.

Vi borde ju ha bim ungefär samtidigt då, för om ägglossning sker senare än förväntat skjuts väl mensen fram en aning? Jag trodde ju min äl. skulle vara tidigare, men ev så vart det ju kring 10/11.

Tänk om vi ändå kunde plussa!! Vilken lycka!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-15 22:08:12 följande:

Blir detta den första omgången för er med letrozol?

Ja detta blir första omgången för mig:)
  • Sofiatn

Hej allihopa! Har läst alla era inlägg och det känns som att vi är många som väntar och hoppas nu!

jag själv är på äl +8 (om jag hade ägglossning då) och har faktiskt stickningar långt ner och även ömma bröst.. jag brukar aldrig ha ont i brösten faktiskt, så jag är lite fundersam!

Om en vecka borde jag ju ha svar, börjar kännas lite spännande när man känner något i kroppen..

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera